Page 134 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 134
DiYARBAK|R BARosu
i. ilgili bölgesel veya azünllk dilleİinde ortaöğrenim sağla-
mak veya
ii. ortaöğFenimin önemli bir kısmını ilgili bölgesel veya
azırılık dillerde sağlamak veya
iii. ilgili bölgesel veya azlrılık dilleİin, ortaöğrenim müfre-
datınm aı.n]İnaz bir Paİçasl olarak ötsetilmesini sağla-
mak veya
iv. yukandaki i'den iii'ye kadaı verilen öıılemleri en azm-
dan ailesi bu talepte bulunan ve sayılanrıın yeterli oldu-
ğu düşünülen öğrencilere uygulamak;
d.
i. iIğli bolgesel veya azrr]ük dilleıinde mesleki ve teknik
eğitim sağlamak veya
ii. mesleki ve teknik eğitimin önemli bir ksmınr ilgili biitge-
sel veya azırılık dillerde sağlamak; veya
iii. ilgili btilgesel veya azrılrk dillerin, mesleki Ve teknik eği-
tim içinde müfredahn ayrılmaz biı parçasr olarak öFetil_
mesini sağlamak; veya
iv- yukandaki i'den iii'ye kadar verilen örı]en eri en azrn-
dan ailesi bu talepte bulunan ve sayılarırırn yeteİli oldu-
ğu düşünülen öğıencilere uygulamak;
i. bölgesel veya azrnlık dilleİde üniversite öğrenimini ya
da diğer yiitGek öğTenimi mümkiin klmak; veya
ii. bu dillerin üniveEitede ve riiksek öğIenimde ders oia-
İak gödilebilmelerini sağlamak; veya
iii. eğer Devletin yiilsek öğTenim kurunılanndaki rolü i]e
ilgili bir nedenle i ve ii alt paragıafan uygulanamıyor-
sa btılgesel veya az!ük dillerde iiniversite ya da diğer
yül6ek öğrenim kurumlan açılmasına veya bu dillerin
132

