Page 134 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 134

DiYARBAK|R  BARosu







                      i.  ilgili  bölgesel  veya azünllk dilleİinde  ortaöğrenim  sağla-
                           mak veya

                      ii.  ortaöğFenimin  önemli bir kısmını ilgili  bölgesel  veya
                          azırılık  dillerde  sağlamak  veya

                      iii. ilgili bölgesel  veya azlrılık  dilleİin,  ortaöğrenim  müfre-
                          datınm  aı.n]İnaz  bir  Paİçasl  olarak  ötsetilmesini  sağla-
                          mak veya

                      iv. yukandaki  i'den iii'ye kadaı verilen  öıılemleri  en azm-
                          dan ailesi  bu talepte  bulunan  ve sayılanrıın  yeterli  oldu-
                          ğu  düşünülen  öğrencilere  uygulamak;
                  d.

                      i.  iIğli  bolgesel veya  azrr]ük  dilleıinde  mesleki  ve teknik
                          eğitim  sağlamak  veya

                      ii.  mesleki  ve teknik  eğitimin  önemli  bir ksmınr ilgili  biitge-
                          sel veya azırılık  dillerde  sağlamak;  veya

                      iii. ilgili  btilgesel  veya  azrılrk dillerin,  mesleki  Ve teknik  eği-
                          tim içinde  müfredahn  ayrılmaz biı parçasr olarak  öFetil_
                          mesini  sağlamak;  veya

                      iv- yukandaki  i'den  iii'ye kadar  verilen  örı]en  eri en azrn-
                          dan ailesi bu talepte  bulunan  ve sayılarırırn  yeteİli  oldu-
                          ğu  düşünülen  öğıencilere uygulamak;




                      i.  bölgesel  veya  azrnlık  dilleİde  üniversite  öğrenimini  ya
                          da diğer yiitGek öğTenimi  mümkiin  klmak;  veya
                      ii.  bu dillerin  üniveEitede  ve  riiksek  öğIenimde ders  oia-
                          İak gödilebilmelerini  sağlamak;  veya

                      iii. eğer Devletin  yiilsek  öğTenim  kurunılanndaki  rolü i]e
                          ilgili  bir nedenle i ve ii alt paragıafan  uygulanamıyor-
                          sa btılgesel  veya az!ük  dillerde iiniversite  ya da diğer
                          yül6ek öğrenim  kurumlan  açılmasına  veya  bu dillerin

                                              132
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139