Page 133 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 133

Dit HakLanna  i[i5kin
                                                               Ul!sG  r.rasü Beqeter

                                        III.BÖLÜM

                    2. Madde  2, paragaftaki  taahhütleıe  uygun  olaıak blges€l
                veya  azırılık dilinin  kamusal  hayafta küllanl]masını  desteklemek
                için alınacak  önleıııler

                    Madde  8  - Eğitim
                    1. Eğitim  ile ilgili olarak  Tarafar,  bu dillerin  kullanrldıts  toP-
                raklarda,  bu dillerin  her birinin  durumuna  bağlr  olarak ve devletin
                resmi dil(ler)inin  öğİetilnesi  hakkına  halel  getirmemek  koşuluyla
                şunlan  taahhüt  ederler;

                a.

                    i.  lgili btilgesel  veya azınlık  dillerinde  okul öncesi  eğitim
                         sağlamak  veya
                    tl.  okul öncesi  eğitimin önernli  biİ bölijmünü  ilgili bölgesel
                         veya azırılık  dillerinde  sağlamak  veya

                         yukandaki  i ve ii'de  belirti]enleri  en azmdan  ailesi bu ta-
                         lePte  bulunan ve sayüca yeterli  oldul(ları  diişiinülen  öğ-
                         rencileİe  uygulamak veya

                         kamu kurumlan  okı.ıl  öncesi eğitim  konusüİıda  yeteGiz
                         iseler yukandaki  i'den  iii'ye kadar bahsedilen  önlemlerin
                         almmasml  desteklemek  ve/veya  teşvik  etmek;

                b.

                         ilgili bolgesel veya azınhk dillerinde  ilkokul eğitimi sağ-
                         lamak;  veya

                         ilkokul eğitiminin  önemli  bir kısmmr  ilgili blgesel  veya
                         azınLk  dillerde sağlamak  veya

                         il8ili blges€l  veya azrİllk  dillerir! ilköğ,retim  miifreda-
                         hntn ayrllmaz  bir  Parçası  olaIak öğetilmesini  sağlamak
                         veya

                         yıjkandaki  i'den  iii'ye kadar  verilen  önlemleri  en azın-
                         dan ailesi  bu talePte  bulunan  ve sayılarının  yeterli  oldu-

                         ğu  düşünülen  öğİencileİe  uygulamak;

                                                ]3]
                                   -...
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138