Page 256 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 256

DiYARBAK|R  BAROsu



                       iistlenebilillel.  Bunun  yanı sİa, özel amaçl komitelerin,  bu
                       komitelerde  temsil  edi]mesi  geİeken bazr azrılüklar  için özel
                       bir önemi olabilir.

                  13) Bu tüI or8ariardan  vedmli biİ  şekilde  yaraılanrlmasr  du-
                       rumdan  duruma farklıl*lar  gösterir. Bunurıla biİlikte,  iyi biİ
                       ytinetim her koşulda, Yetkililerin  ihtiyaç olduğmda  vaİolan
                       tavsiye  ve daJırşma  organlarına başvuımalannı  ve bu olgan-
                       lann ellerindeki  verileri sunmalannr  sağlayacak  pozitif adım-
                       laİ atmalannr  gerektirü,  Yetkililerin  bu orgarilarla ve bu or-
                       ganlann  üyeleriyle ilişkilerinde  açk  ve kaPsayıcı  bir yaklaşm
                       göstermesi  daha iyi kararlann  aİIrİİVrsına,  toPlumun  daha
                       8eniş  bir kesiminde   stivenin  oluşmasına  katkıda  bulunuİ,
                                          III.öZ-YöNETİM


                   14)  "Öz-yöneli,f,{'  terimi,  biI topluluğun  kendisini  etkileyen  ko_
                       nular  iizerindeki  denetim  ölçüsünü ifade  edeİ.  "Yönetim"  te-
                       riminin  seçilmesi  tek başına bir egemenlik yetkisi  ardamma
                       8elmez,  Bunun  ötesinde  idari yetki  yönetim  ve özelleştirilmiş
                       yasama  ve yaİgı  yetkisini  de içermektediİ.  Devlet bunu,  görev
                       veya  yetki  devriyle ya da, federasyon  söz  konusı.ı  olduğunda
                       baştan  aiayasal  yetkileIde aynma  gideİek gerçekleştirebilir.
                       AGiT katıllmosı  Devletlerde,  "öz-yönetim"  diizerılemelerin-
                       den otonomi  düzerı]emeleri,  öz yönetim  ve idari bağımsızl]k
                       gibi  çeşitli  şekillerde  söz edilrniştiL  Bu tiiİ blges€l  düzeı  e-
                       meler  hiçbir koşulda  etnik kritere  göre değildiİ.

                       Kopenhag Belgeslnin  35. Paragİafinda  AGiT katlımcısl
                       Devletler  "ulusal  azlnllkların  etnik,  kiiltiirel,  dilsel  ve dinsel
                       kimliklerini  korurnak  ve bu kiırıliklerin  gelişmesi  için gerekli
                       koşullan yaratmak  amacıyla  ve bu amaca  ulaşmanın  yolla-
                       rından  biri olaIak,  ilgili  Devletin  Politi]<alan   doğrultusunda
                       ve bu azırılıklann  özgü1  tarihsel  ve bölges€l  koşullanna  cevap
                       Velen uy8un  yeİel veya özerk  yönetiİİÜeİ  oluşturularal  giri-
                       şilen  çabalara"  önem verdiklerini  belirtmişlerdit.

                       ACiK (Cenevre)  Ulusal Azfılıklaıa  ilişkin  Uzmanlaı  Top-
                       lantısı  RaPoru'nun  lV. Bölüm  7. Paragrafinda  "bazü  (kah-
                       lrmcl Devletleİ)  üygun  demokİatik  yöntemlerle  bazı o1umlu


                                               254
                                  --..--ffi-
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261