Page 257 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 257

0iı Hakıanna  iıişkin
                                                               ullslararasıBel9.1€r


                    sonuçlar  elde etmişlefdil;  başka  yönteİİİ]eİin  yafu  slra:  [...]
                    yerel  ve özeİk idalelerle,  aynca  serbest  ve  Periyodik  seeim-
                    ler]e belirIenen  daruşma,  yasama ve yürtitme oIganlannrn
                    olduğu  bölgesel  düzeyde  otonomi  ile; böl8esel  düzeyde
                    otonominin  uygulanamadlğr  durumlaİda  bir ulusal azmlı-
                    Fn  kinrliğine  ilişkin  konülarda  özelk idaİelerle;  ademi  mer-
                    keziyetçi  Ve yeİel  yönetim biçimleri  ile;  [...]eğitirnle   ilgili,
                    kültiirel ve dinsel kurumlannı,  örgütle ni ve demeklelini
                    kurma  ve siirdürme  hakkınü  kullanmak  isteyen  ulusal  azm-
                    lıklara  mensup  kişilere mali  ve teknik yaİdrm  sağlayarak"
                    denmektediİ.  AVruPa Yerel Öz-Yönetim   Şarh'nın  Başlan8ıç
                    kilümijnde  daha genel bir ifadeyle  "demokrasi  ilkeleri  i|e
                    yetki devri"nin,  "çeşitli  Avrupa  ülkelerindeki  yerel yöne-
                    timlerin  korunması  ve giiçlendililmesi"ne  katkrsl  oldüğuna
                    vurgu  yaP,lmaltadır.  Bu Lonuda,  Avrupa Yerel  Öz-Yöne-
                    tim  Şarh'nın  9. Maddesi,  bu ti.ir öz-vönetirrr]er  taİafından
                    kullarulabilrnesi  için yeteİli mali kaynak sağlanma9tfu  dü-
                    zerılemektedir.

               15) Devletin  bütiinünü  etkileyen belirli  aları]arda  sorumluluk
                    Devlete  ait olduğundan,  bu alanlaI Devletin  meİkezi  yöne-
                    tinJerj  talafindan  düzenleİımelidir.  Devletin  toPral  bütiin-
                    lüğiintjn  korunmasında  temel  teşkil  eden  savunmaj  merkezi
                    hükümetin  ekonomik  olarak farklr bölgeler araslnda bir  çe-
                    şit  eşitlik  sağlaytcı   8örevi  olması  bakımmdan  önem taşryan
                    makloekonomik  politikalar;  ve klasik  diplomasi  işleri bu
                    alan kapsamrndadır,  Ulusal sonuçları baklmındaı  önemli
                    başka  konulaİ  da olabileceğinden,  bu alaniarrn  da en azrn-
                    dan b€lli  biİ ölçüde merkezi  hükiimet tarafindan  düzerılen-
                    mesi gerekiİ.

                    Bu alarılardfi  dtlzenlemelerde  yetki,  tizellikle  etkilenen  böl-
                    ges€l  birimler veya azırılık  gruplanyla   ftalınız  Tavsiye  18 ve
                    20) paylaşılabiiir.  Bu tüI bir ditzenlemeye  ilişkin  ye&i payla-
                    şırru,  insan  haklan  standart|anna  uygun  olmalı  ve pratik  bir
                    şekilde  ve eşgiidüm  içerjsinde  yürütülmeüdiİ.

                    Bölgesel  veya  bölgesel  olrnayan  temelde  ya da her iki temelde
                    birden paylaşılan,  iyi öİgütlenrniş ve hem  Devlet  açrsndan

                                  _,--___<99+-_
                                              255
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262