Page 218 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 218

DiYARBAKlR  BARosU




                      ğüı  geİeksinimlerine  yeteIli  düzeyde  cevaP verecek  ş€kilde
                      gerekli  imkanların  sağlanmasl  suletiyle,  ulusal  azinlıklann
                      azlrıl*  dilinde  üniversite  düzeyinde  eğitim almalan  hukuken
                      mümkün  hale  8etirilebilinir.   Ulusal  azınlıklara  mensuP kişi-
                      ler de, kendi üst düzey eğitim  kurulnlarını  oIüşturmantn  yol
                      ve yöntem]erini  araştürabilirler.

                 t8) Biİ ulusal  azınlığın  yakm  tarihte  kendi  yüksek  öğretim  ku-
                      rumlarını  kendi  muhafaza  ediP  kontrol  ettiği  duİumunlar  da,
                      bu olgu gelecekte  sağlanacak  kaynakların  modelinin  belir]en-
                      mesinde  belirleyici  olmamaIıdır.

                      Miifİedat  Programr  Geliştirme

                 19) Uluslararası  belgelerin  kültürleİ  arası eğitime Ve azmlık  ta-
                      rihi, kültiiİü  ve  8elenekleİinin   ön plana  çıkmasna  verdiği
                      önem ve değer dikkate almarak,  Dev]etin  eğitmte  ilgili  ma-
                      kamlan,  genel  zorunlu müfredat  programınrn,  kendi  ülusal
                      azırılıtlarının  tarihi, kültürü  ve geleneklerinin  öğİetilmesini
                      kapsayacak   şekilde  olmasrnı  8üvence  alhna  almalrdıılar.   Ço-
                      ğurr]uk  üvelerini  o Devlette  vaşavan  u|usa|  azlnhlJarln  dilini
                      öFenmeve  teşvik  etme]ç söz konusu  Deviet içelisinde hoşgö-
                      rüniin  ve  çok  kültiirlülüğün   8üçlenmesine   katkl  sağlayacak-
                      hr

                 20)  Müfredat  programının  azınlıklarla  ilgili  kısmr, söz konusu
                     azınİğl  temsil  eden  ku]rumların  aktiJ  kahlınryla  geliştirilme-
                     lidir.

                 27)  Devletlel,  aztnlık  dili eğitimine  ilişkin  müfİedat pİogTamla-
                     nnl  ge]iştirme  ve değerlendirme  merkezleri  kurulmasınına
                     olanak  sağlanmalrdü.  Bu tür merkezlerin,  miifredatla  ilgili
                     hedeflere  ulaşılmasına  yeterli  düzeyde katkr  sunrnalan  koşu-
                     luyla,  var  olan  kıırum]ara  bağIanmasl  mümkündür,













                                             216
                                           6oö46
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223