Page 218 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 218
DiYARBAKlR BARosU
ğüı geİeksinimlerine yeteIli düzeyde cevaP verecek ş€kilde
gerekli imkanların sağlanmasl suletiyle, ulusal azinlıklann
azlrıl* dilinde üniversite düzeyinde eğitim almalan hukuken
mümkün hale 8etirilebilinir. Ulusal azınlıklara mensuP kişi-
ler de, kendi üst düzey eğitim kurulnlarını oIüşturmantn yol
ve yöntem]erini araştürabilirler.
t8) Biİ ulusal azınlığın yakm tarihte kendi yüksek öğretim ku-
rumlarını kendi muhafaza ediP kontrol ettiği duİumunlar da,
bu olgu gelecekte sağlanacak kaynakların modelinin belir]en-
mesinde belirleyici olmamaIıdır.
Miifİedat Programr Geliştirme
19) Uluslararası belgelerin kültürleİ arası eğitime Ve azmlık ta-
rihi, kültiiİü ve 8elenekleİinin ön plana çıkmasna verdiği
önem ve değer dikkate almarak, Dev]etin eğitmte ilgili ma-
kamlan, genel zorunlu müfredat programınrn, kendi ülusal
azırılıtlarının tarihi, kültürü ve geleneklerinin öğİetilmesini
kapsayacak şekilde olmasrnı 8üvence alhna almalrdıılar. Ço-
ğurr]uk üvelerini o Devlette vaşavan u|usa| azlnhlJarln dilini
öFenmeve teşvik etme]ç söz konusu Deviet içelisinde hoşgö-
rüniin ve çok kültiirlülüğün 8üçlenmesine katkl sağlayacak-
hr
20) Müfredat programının azınlıklarla ilgili kısmr, söz konusu
azınİğl temsil eden ku]rumların aktiJ kahlınryla geliştirilme-
lidir.
27) Devletlel, aztnlık dili eğitimine ilişkin müfİedat pİogTamla-
nnl ge]iştirme ve değerlendirme merkezleri kurulmasınına
olanak sağlanmalrdü. Bu tür merkezlerin, miifredatla ilgili
hedeflere ulaşılmasına yeterli düzeyde katkr sunrnalan koşu-
luyla, var olan kıırum]ara bağIanmasl mümkündür,
216
6oö46

