Page 214 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 214
DiYARBAKlR BARosU
laıdiya); Dr. Tove skutrüabb,Kan8as, Doçent, Roskilde Üni-
velsitesi Dillel ve Kültür Bölümü (Danirrıafka); Prof. György
SzePe, Dil Bilinı]eri Bölümü, Janus Parınoniııs Üniversitesi
(Macaristan); Prof. Patrick Thomberİy, Hukuk &rlümü, Kee-
le Üniversitesi (Birleşik Kİalllk); leme Van der Velde, Krdemli
MiiJredat Daİür§mair, Müfredat C,eliştirme Uıusal Enstitiisü
(Hollanda).
Mevcut az ık haklaİ standartla insan haklannın bir par-
çası olduğundan, uluslararas] uzmanlarla görüşmelerin başlama
noktası, Devletlerin, avrım sözetmeme yi*iimlülüğü başta o]mak
iızere, insan hakları ile itgili diğer tiim yükümlülükleİini ),erine
getirdiğini Varsavmak olacakh, Ayrıca, bütiiTı insan haklannn te-
mel hedefinin, birey kişiliğinin eşit koşuliaİda tam ve özgiiİ geli-
şimini sağlamak olduğu varsaylltlı. Sonuç olarak, sivil toPlumun
açrk ve esnek olmasr ve klylece ulusal azınlıklara mensup kişiler
de dahil herkesi içine alnıası geİektiği vafsaylldl.
sonlrçta ortaYa çkan Ulusal Azınlı]<ların Eğitim Haklarına
ilişkin Tavsiyeler, UAYK'nin il8ilendiği sorurı]arda, azıİJrkIara
ilişkin genel uygulanabi]iİ eğitim haklannln içeriğini göreceli ola-
rak sade bir dille açkllğa kavuşturma gir.işimidir. Buna ek olaralg
u]uslaIarası standartlar, bu haklarln biİ bütiiİrlük içerisinde uy8u-
lanabilil]iğini sağlayacak şekilde yorumlanmrştrr. Tavsiyelel, eği-
tim konusunda uygulamada oftava çlkan soİunlara cevaP veIe-
cek şekilde sekiz alt baş]rğa avİılmışhr, Tavsiyelerin daha aynnhlr
açl]anasl, ilgili uluslararasl standartlaİa işaret eden Açıklayıcl
Not içinde yer almaktadf.
212

