Page 214 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 214

DiYARBAKlR  BARosU



                      laıdiya);  Dr. Tove  skutrüabb,Kan8as,  Doçent,  Roskilde  Üni-
                      velsitesi  Dillel ve Kültür  Bölümü  (Danirrıafka);  Prof. György
                      SzePe, Dil Bilinı]eri  Bölümü,   Janus  Parınoniııs  Üniversitesi
                      (Macaristan);  Prof.  Patrick Thomberİy, Hukuk  &rlümü,  Kee-
                      le Üniversitesi  (Birleşik  Kİalllk);  leme  Van der Velde, Krdemli
                      MiiJredat Daİür§mair,  Müfredat  C,eliştirme  Uıusal  Enstitiisü
                      (Hollanda).

                      Mevcut az  ık haklaİ  standartla  insan  haklannın  bir par-
                  çası  olduğundan,  uluslararas]  uzmanlarla  görüşmelerin  başlama
                  noktası,  Devletlerin,  avrım  sözetmeme  yi*iimlülüğü  başta  o]mak
                  iızere,  insan hakları  ile itgili diğer  tiim yükümlülükleİini   ),erine
                 getirdiğini  Varsavmak  olacakh,  Ayrıca, bütiiTı insan haklannn  te-
                 mel hedefinin,  birey  kişiliğinin  eşit koşuliaİda  tam  ve özgiiİ  geli-
                 şimini  sağlamak  olduğu  varsaylltlı.  Sonuç olarak,  sivil toPlumun
                 açrk ve esnek  olmasr  ve klylece  ulusal azınlıklara  mensup  kişiler
                 de dahil  herkesi  içine  alnıası geİektiği  vafsaylldl.
                      sonlrçta  ortaYa  çkan  Ulusal  Azınlı]<ların  Eğitim  Haklarına
                 ilişkin  Tavsiyeler,  UAYK'nin  il8ilendiği  sorurı]arda,  azıİJrkIara
                 ilişkin  genel  uygulanabi]iİ  eğitim  haklannln  içeriğini göreceli  ola-
                 rak  sade  bir dille açkllğa  kavuşturma  gir.işimidir.  Buna ek olaralg
                 u]uslaIarası  standartlar,  bu haklarln  biİ bütiiİrlük  içerisinde  uy8u-
                 lanabilil]iğini  sağlayacak  şekilde   yorumlanmrştrr.  Tavsiyelel,  eği-
                 tim konusunda  uygulamada  oftava   çlkan  soİunlara cevaP veIe-
                 cek  şekilde  sekiz alt baş]rğa  avİılmışhr,  Tavsiyelerin  daha aynnhlr
                 açl]anasl,  ilgili uluslararasl  standartlaİa  işaret eden Açıklayıcl
                 Not içinde  yer almaktadf.





















                                             212
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219