Page 334 - 2018-2021 Çalışma Raporu
P. 334

yönelik şiddet olgularını tanıyabilecek ve ortaya çıkarabilecek beceriyi kazandırmak
            için hizmet içi eğitim programlarının düzenlenmesi,  kurumlar arası işbirliğinin sağla-
            narak organize çalışmaların arttırılması, eğitimde ders müfredatına toplumsal cinsiyet
            konularının dahil edilmesi, kadına yönelik şiddetin özünde bir insan hakkı ihlali olduğu
            ilkesi ile hareket edilmesi gerekmektedir.
            Tüm sorun giderilmesi için Kadın Bakanlığının kurulması gerekmektedir.

            Resmi gözaltı merkezlerinde, resmi olmayan gözaltı yerlerinde, sokakta, cezaevlerin-
            de hemen her yerde işkence uygulamaları, yanı sıra toplantı ve gösterilerde güvenlik
            güçlerinin “işkence” düzeyine ulaşan “aşırı ve orantısız güç kullanarak müdahalesi”
            yaygınlaşmıştır. Kurumlara işkence gördüğü iddiası ile başvuran kadın başvurucular
            bulunmaktadır.
             Özellikle hapishane girişlerinde çıplak aramaların yapılması, özel hayatına saygı hak-
            kını ihlal edecek şekilde ortak yaşam alanlarına kamera takılması, hasta mahpusların
            sağlığa erişimlerinin engellenmesi, spor hakkı ve hobi imkanlarının sağlanmaması, sı-
            cak suyun az miktarlarda - düzensiz verilmesi, süreli- süresiz yayınların verilmesi ko-
            nusunda engellemelerin yapılması, sürekli disiplin cezalarına maruz bırakılma kadın
            mahpusların çok sık karşılaştığı sorunlardır. Ayrıca birçok cezaevinde görüşe (Açık ve
            kapalı) gelen mahpus yakınlarının cezaevi girişlerinde sürekli taciz boyutuna varan,
            ince arama olarak tabir edilen sıkı bir şekilde üstleri aranmaktadır. Bu tutum özellikle
            kadın görüşçüler üzerinde uygulanmaktadır.
            31 Mart 2019 tarihinden bugüne, seçildiği halde KHK’lı oldukları gerekçesiyle 6 be-
            lediyenin eş başkanlarına mazbataları verilmemiş ve kendilerini takip eden adaylar be-
            lediye başkanı seçilmiştir. Sonraki süreçte de bir çok belediyeye kayyum atanmıştır.
            Ayrıca, tüm bu bilançonun içerisinde kategorize edildiğinde 4 kadın eş başkan ile 9
            kadın belediye meclis üyesinin seçildiği halde mazbataları verilmemiş, seçildikten son-
            ra ise 9 kadın belediye eş başkanı görevden alınarak tutuklanmış ve yerlerine kayyım
            atanmıştır. Bu durumla, siyasette ve yerel yönetimlerde kadın kimliği hedef alınmıştır.

            Türkiye’de kadına yönelik şiddetin ve kadın cinayetlerinin, çocuk yaşta evliliklerin ve
            intiharların, intihar cinayetlerinin yoğun yaşandığı bir dönemden geçiyoruz. Şiddet tüm
            toplumu saran bir sorun olarak en can yakıcı haliyle her gün yeniden yaşanıyor ve en
            çok da kadını vuruyor. Sorunun kaynağını görmezden gelen ve çözüm odaklı olmayan
            bakış açısının sorunu sadece derinleştirdiğini her gün kadınlar olarak birebir yaşayarak
            görüyoruz.

            Kadına yönelik şiddetle mücadelede işbirliği, dayanışma ve kararlılıkla her gün daha da
            güçlenerek, birbirimize güç katarak çalışmalarımıza devam edeceğiz
               Diyarbakır Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Ağı, İhd Kadın Komisyonu, Rosa
              Kadın Derneği, Diyarbakır Barosu Kadın Hakları Merkezi, Shuder, Tmmob, Eği-
                          timsen, Ses, Öhd, Kesk Amed Kadın Meclisi, Amida jin
                                    ________o0o________



                                                 333
   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339