Page 221 - 2018-2021 Çalışma Raporu
P. 221

Avukatlık  Kanunu’nun  76.maddesi  uyarınca  “huku-
          kun üstünlüğünü, insan haklarını savunmak ve koru-
          mak” görevi yüklenmiş Barolar olarak açıklama ya-
          pılması gereği doğmuştur.
          Anayasamızın 2. Maddesine göre Türkiye Cumhuri-
          yeti “hukuk devleti”dir. Hukuk devleti ilkesi yargının
          diğer erklerden bağımsız olmasını gerektirir. Demok-
          ratik rejimlerde bağımsız ve tarafsız bir yargı organı,
          temel hak ve özgürlüklerin korunmasındaki en büyük
          güvencedir.

          Anayasamızın 9. Maddesine göre “Yargı yetkisi, Türk
          Milleti adına bağımsız ve tarafsız mahkemelerce kullanılır.”

          Anayasamızın 138. Maddesine göre “Hakimler, görevlerinde bağımsızdırlar; Anaya-
          saya, kanuna ve hukuka uygun olarak vicdanı kanaatlerine göre hüküm verirler/Hiçbir
          organ, makam, merci veya kişi, yargı yetkisinin kullanılmasında mahkemelere ve ha-
          kimlere emir ve talimat veremez; genelge gönderemez; tavsiye ve telkinde bulunamaz.”
          Anayasamızın 159. Maddesine göre “Hâkimler ve Savcılar Kurulu, mahkemelerin ba-
          ğımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kurulur ve görev yapar.”

          Anayasamızın 38. Maddesine göre “Suçluluğu hükmen sabit oluncaya kadar kimse suç-
          lu sayılamaz.”

          Sayın Cumhurbaşkanı’nın söz konusu olay ile ilgili “gerekli talimatları verdik, tahliye
          kararı veren heyet Fetö’cü” şeklindeki beyanı Anayasanın 138.  Ve 38. Maddelerine
          açıkça aykırılık teşkil etmektedir.”

          Sayın Yargıtay Başkanı ise açıklamasında “Beraat kararı veren mahkeme başkanı ve
          üyelerini kararın arkasından görevden alan HSK’nın bu işleminin yanlış “ olduğunu
          beyan etmiştir.

          Elbette aynı dosya ile ilgili farklı mahkemelerce tam tersine kararların verilmiş olması
          tartışılmalı ve eleştirilmelidir. Kasıt veya kusur var ise mahkeme heyeti ile ilgili idari ve
          cezai soruşturma da açılmalıdır.

          Ancak, mevcut sistem içinde hakim ve savcılar büyük bir baskı ve tedirginlik içindedir.
          Verecekleri kararlarla ilgili soruşturmaya uğrama korkusu yaşamakta, İkballeri ile vic-
          danları arasında sıkışmış vaziyette görev yapmaktadırlar.

          Biz aşağıda imzası olan Barolar, hukuk devleti, hukuk güvenliği, yargının bağımsızlığı
          ve tarafsızlığı, hakim ve savcı teminatı ilkeleri ile masumiyet karinesi ilkelerine tam ve
          eksiksiz bir şekilde uyulmasını, bu ilkelere yönelik ihlallerin sonlandırılmasını talep
          ediyoruz.
          Kamuoyunun bilgilerine saygıyla sunulur.

           Adana Barosu,  Afyonkarahisar Barosu, Ağrı Barosu,  Amasya Barosu, Ankara
                                              220
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226