Page 228 - 2018-2021 Çalışma Raporu
P. 228

Bu durumda, yürürlükte bulunan mevcut imar planlarında yeşil alan fonksiyonuna ay-
            rılan, toplam yüz ölçümünün yaklaşık olarak %42’lik kısmı mera vasfında kalan ta-
            şınmazların, davaya konu işlemin tesis edildiği tarihte gerek plandaki fonksiyonlarının
            gerekse de mera vasfının değiştirilmediği, işlem tarihinden sonra yürütülen tahsis amacı
            değişikliği taleplerinin ise hali hazırda bir sonuca bağlanmadığı, bu alanların rezerv
            yapı alanı olarak belirlenmesinin gerekliliğini ortaya koyacak şekilde usulüne uygun
            şekilde hazırlanmış somut bilimsel verileri içeren bilimsel/teknik raporun da dosyaya
            ibraz edilmediği hususları bir bütün olarak değerlendirildiğinde, 6306 sayılı Yasa’nın
            amacı ile bağdaşmayacak şekilde davaya konu taşınmazların rezerv yapı alanı olarak
            belirlenmesine dair dava konusu işlemde hukuka ve mevzuata uyarlık bulunmamaktadır
            denilmiştir.’’
            Bu davayla tekrar şunu söylüyoruz. Mevcut imar planlarında yeşil alan olan Kent Or-
            manının konut alanına dönüştürülmesi, imar planı bütünlüğünü bozduğu gibi kentin
            yeşil alan ihtiyacına ve kentte yaşayan vatandaşlarımızın sağlıklı ve dengeli bir çevrede
            yaşam hakkına açıkça aykırıdır. Çevre Kanunu, İmar Kanunu ve ilgili mevzuata dayanı-
            larak yapılan imar planlarıyla getirilen düzenlemeler, sağlıklı yaşam çevrelerinin oluş-
            turulması amacıyla belirlenmiş standartlar ve kurallar olup yapılaşmaya uygun olmayan
            bir alanı “Yapı Rezerv Alanı” olarak belirlemek, sağlıklı bir yaşam ve dengeli bir çevre
            oluşturma ilkesine açıkça aykırıdır.

            Yine Çevre Kanunu hükümleri uyarınca; çevre politikalarının oluşmasında katılım hak-
            kı esas olmasına rağmen ilin imar, kentleşme ve çevre politikasına önemli bir müdahale
            içeren böyle bir kararda, konunun birinci dereceden muhatabı olarak meslek odaları,
            birlikler, sivil toplum kuruluşları ve ildeki vatandaşların görüşlerinin alınmaması sure-
            tiyle bir oldu-bittiye getirilerek, “Yapı Rezerv Alanları” belirlemek veya bu çerçevede
            kararlar almak son derece isabetsizdir.

            İlimizdeki  tüm  vatandaşlarımızın  yararlanmasına  açık  bulundurulması  gereken  Kent
            Ormanı bölgesindeki mevcut ağaçlandırma ve yeşil alanların korunması ve geliştiril-
            mesi yerine, bu tabiat varlıklarının ve güzelliklerinin (ağaçlandırma ve yeşil alanların)
            adeta yok olması sonucunu doğuracak şekilde yapılanmaya açılmasının, Anayasal ilke
            ve kurallarla bağdaştırmak mümkün değildir.

            Basına ve Kamuoyuna duyururuz.

            Saygılarımızla.
            12.02.2020
                                                                        Diyarbakır Barosu
                                            Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu Koordinatörü
                                                                    Av.Özgür Yılmaz Biçen
                                    ________o0o________
            • Bir Cinayet Sonucu Yitirdiğimiz Baro Başkanımız Tahir Elçi’nin
               Soruşturma Dosyasındaki Son Gelişmelere İlişkin Basın Açıklamamız.


            Baro başkanımız Tahir Elçi’nin katledilişinin ardından 1.540 gün geçti. Baromuzun ve
                                                 227
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233