Page 228 - 2018-2021 Çalışma Raporu
P. 228
Bu durumda, yürürlükte bulunan mevcut imar planlarında yeşil alan fonksiyonuna ay-
rılan, toplam yüz ölçümünün yaklaşık olarak %42’lik kısmı mera vasfında kalan ta-
şınmazların, davaya konu işlemin tesis edildiği tarihte gerek plandaki fonksiyonlarının
gerekse de mera vasfının değiştirilmediği, işlem tarihinden sonra yürütülen tahsis amacı
değişikliği taleplerinin ise hali hazırda bir sonuca bağlanmadığı, bu alanların rezerv
yapı alanı olarak belirlenmesinin gerekliliğini ortaya koyacak şekilde usulüne uygun
şekilde hazırlanmış somut bilimsel verileri içeren bilimsel/teknik raporun da dosyaya
ibraz edilmediği hususları bir bütün olarak değerlendirildiğinde, 6306 sayılı Yasa’nın
amacı ile bağdaşmayacak şekilde davaya konu taşınmazların rezerv yapı alanı olarak
belirlenmesine dair dava konusu işlemde hukuka ve mevzuata uyarlık bulunmamaktadır
denilmiştir.’’
Bu davayla tekrar şunu söylüyoruz. Mevcut imar planlarında yeşil alan olan Kent Or-
manının konut alanına dönüştürülmesi, imar planı bütünlüğünü bozduğu gibi kentin
yeşil alan ihtiyacına ve kentte yaşayan vatandaşlarımızın sağlıklı ve dengeli bir çevrede
yaşam hakkına açıkça aykırıdır. Çevre Kanunu, İmar Kanunu ve ilgili mevzuata dayanı-
larak yapılan imar planlarıyla getirilen düzenlemeler, sağlıklı yaşam çevrelerinin oluş-
turulması amacıyla belirlenmiş standartlar ve kurallar olup yapılaşmaya uygun olmayan
bir alanı “Yapı Rezerv Alanı” olarak belirlemek, sağlıklı bir yaşam ve dengeli bir çevre
oluşturma ilkesine açıkça aykırıdır.
Yine Çevre Kanunu hükümleri uyarınca; çevre politikalarının oluşmasında katılım hak-
kı esas olmasına rağmen ilin imar, kentleşme ve çevre politikasına önemli bir müdahale
içeren böyle bir kararda, konunun birinci dereceden muhatabı olarak meslek odaları,
birlikler, sivil toplum kuruluşları ve ildeki vatandaşların görüşlerinin alınmaması sure-
tiyle bir oldu-bittiye getirilerek, “Yapı Rezerv Alanları” belirlemek veya bu çerçevede
kararlar almak son derece isabetsizdir.
İlimizdeki tüm vatandaşlarımızın yararlanmasına açık bulundurulması gereken Kent
Ormanı bölgesindeki mevcut ağaçlandırma ve yeşil alanların korunması ve geliştiril-
mesi yerine, bu tabiat varlıklarının ve güzelliklerinin (ağaçlandırma ve yeşil alanların)
adeta yok olması sonucunu doğuracak şekilde yapılanmaya açılmasının, Anayasal ilke
ve kurallarla bağdaştırmak mümkün değildir.
Basına ve Kamuoyuna duyururuz.
Saygılarımızla.
12.02.2020
Diyarbakır Barosu
Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu Koordinatörü
Av.Özgür Yılmaz Biçen
________o0o________
• Bir Cinayet Sonucu Yitirdiğimiz Baro Başkanımız Tahir Elçi’nin
Soruşturma Dosyasındaki Son Gelişmelere İlişkin Basın Açıklamamız.
Baro başkanımız Tahir Elçi’nin katledilişinin ardından 1.540 gün geçti. Baromuzun ve
227

