Page 227 - 2018-2021 Çalışma Raporu
P. 227

sayılı yazısına istinaden Diyarbakır Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün 31.01.2019
          tarih ve 47355496-2057 sayılı yazısı ile İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nden rezerv yapı
          alanı olarak belirlenen taşınmazlardan mera vasıflı olanların doğal afet bölgelerinde
          yerleşim yeri için ihtiyaç duyulan alanlardan sayılarak mera vasıflarının kaldırılması
          şeklindeki talebine istinaden,
          İl  Tarım  ve  Orman  Müdürlüğü  tarafından  bahse  konu  yazıya  cevaben  tesis  edilen
          15.03.2019 tarih ve E.84967 sayılı işlemde özetle; rezerv yapı alanı olarak belirlenen
          ve toplam 2.946.060,358 m²’lik yüz ölçüme sahip olan alanın 1.908,306,14 m²’lik yüz
          ölçüme sahip kısmının mera vasıflı olduğu, bunlardan, 6883, 6740 ve 8073 sayılı par-
          sellerin mülkiyet sorunları nedeniyle Mahkemeler nezdinde dava konusu edildiği, bu
          taşınmazlara yönelik olarak İl Mera Komisyonu’nun 08.03.2019 tarihinde almış olduğu
          5 sayılı karar ile Bakanlıktan alınan 25.02.2019 tarih ve E.633014 sayılı görüş yazısı
          doğrultusunda rezerv yapı alanı içerisinde yer almakla birlikte Mahkemeler nezdinde
          kaydı  bulunan  parsellere  yönelik  değişiklik  taleplerinin  dava  sonuçlanıncaya  kadar
          bekletilmesi, dava konusu edilmeyen diğer taşınmazlar ile dava konusu edilmiş olup
          da davaları sonuçlanan taşınmazlar bakımından ise söz konusu yerin afet bölgesi ilan
          edildiğine ve doğal afet sigortaları kapsamında olduğuna dair belge, vaziyet planı, Ko-
          misyonca istenecek diğer bilgi ve belgeler ile Başkanlık Oluru veya Bakanlar Kurulu
          kararı ile kadastral durumu işlenmiş onaylı afetzede imar planının bir sureti ile başvu-
          rulması durumunda tahsis amacı değişiklik talebinin değerlendirmeye alınabileceğinin
          kararlaştırıldığının belirtildiği,
          -bu işlemin davalı idareye tebliğ edildiği, ancak idarece mera vasıflı taşınmazların bu
          kullanım amaçlarının değiştirilmesi amacıyla ilgili komisyona gerekli belgeler ile mü-
          racaat edildiğine dair herhangi bir bilgi veya belgenin dava dosyasına sunulmadığı gibi
          davalı idarenin de bu yönde bir beyanı bulunmadığının görüldüğü, dolayısıyla rezerv
          yapı alanı içerisinde kalan taşınmazlardan mera vasıflı olanların hali hazırda bu fonksi-
          yonlarının devam ettiği,

          -Mahkememizin 16.05.2019 tarihli ara kararı ile davalı idareden, davaya konu işlemin
          tesisinden önce konuya ilişkin olarak teknik ve bilimsel rapor alınıp alınmadığı, böl-
          genin yapılaşmaya açılması ile birlikte alana ne tür bir aktarımın planlandığı, rezerv
          yapı alanı olarak belirlenme kararından sonra bölgede herhangi bir imar plan değişikliği
          çalışmasının bulunup bulunmadığı sorulmuş olup,
          -ara kararına cevaben davalı idarece dosyaya ibraz edilen 1/100.000 ölçekli çevre dü-
          zeni planının incelenmesinden, daya konu proje alanının “Bölge Parkı/Büyük Kentsel
          Yeşil Alan” sınırları dahilinde kaldığının görüldüğü, -yine Diyarbakır Büyükşehir Bele-
          diyesi’nce dosyaya ibraz edilen 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı’nda da bölgenin yeşil
          alan fonksiyonunun korunduğu, taşınmaza yönelik hali hazırda yürütülen bir imar plan
          değişikliği çalışmasından bahsedilmediği gibi rezerv yapı alanı belirleme kararı önce-
          sinde bu alanın rezerv yapı alanı olarak belirlenmesinin gerekliliği veya uygunluğunu
          ortaya koyacak somut bilimsel ve teknik bir raporun idarece dosyaya ibraz edilmediği
          gibi bu yönde bir raporun varlığından da bahsedilmediği görülmektedir.


                                              226
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232