Page 121 - Diyarbakır Barosu Herkes İçin Adalet Projesi Ara Rapor 1 Şubat 2004-1 Şubat 2005
P. 121

D|YARBAK|R
               BAROSU  BAŞKANUĞ|
                                                               Diya.bakr, 2004
               sAYl  :

                                       |DARE  MAHKEMES|  BAşKANuĞf  NA

                                                                     D|YARBAK|R




               DAVAol             : 1-) Diyarbaklr  Barosu  Başkanlığlnl  temsilen
                                      Baro  Başkan]AV.  M sezgin  TANR|KULUi  Adliye D|YARBAK|R
               oAVAlJ             I Diyarb,aklr  Valiliği.

               DAVA KONUSU       : Diyarbak.  Vallığinin  14/7/2oo4larih  ve 2oo4l3  saylh  karannln  ipta|i
                                   Ve yürütmenin  durdurulmas  talebine  il]şkindir,
               TEBL|Ğ TARlHl     : Kalal  14/7 /2oo4 larlhli  Resmi  Ga2etede  yaynlanmlŞtr.
               AÇ|KLAMALAR  : o2.o5,2oo  1 tarıh Ve 4667  saylll Yasa ile değişik  1 136 sayll  Avukatllk
            Yasaslnln  "Baro]ann  kuru  uş Ve nitolikleri"  kenar başllğlnl  taşlyan 76.maddesinde,  'Ba,'olarj
            (-  ) hukukun  üstinlüğrnü,  insan  haklar]nü  savunmak  ve korumak  (...) amacıyla  tüm
            çahşrnaları   yirLiten,  tÜzel  kişiliği bulunan,  Çahşmalann  demokratik  ilkelere göre
            kamu  kurumu  niteliğinde meslek kuruluşlarıd,.''  denmektedlr.               ^Ürc!üren
               Keza,  Aynı Yasaslnln 95/21.  maddesi  uyannca,  ''Hukukun  LjstünlÜğLjnü  ve insan haklarını
            savunmak,  korumak  ve bu kavramlara   Flaılk  kazandürrnak'',  Barolann  görevleri  araslnda
            say lmlŞtlr.

              Bu yasal  düzenleme  karşlsında  Barolar  Ve Baro Yönetim  Kurullarl;  hukukun  üstünlüğünü
            savunmak  Ve korumak,  lnsan haklarlnl savunmak  Ve korumak,  bu amaÇla  tlim  çalıŞmaları
           yÜrütmek,  hüJkukun  ÜstÜnlüğÜ  Ve insan haklan  kavramlarlna  işlerlik kazandırmak
                                                                                           şeklinde
           tanlmlanan  görev  Ve işlevleri  haızdir.  Bu görev  Ve ışlevl€r  kaynağlnl Yasadan  almaktadır.
           Yasan  n, münhaslran  Barolara tandlğl bu görev,  sorumluluk  Ve işlevler,  özel bir önemden
           kaynaklanmaktadla,  Barolar  tanlnan  bu hukuk  olanağı  Ve özel  dÜzenlemenin  amaç  Ve
           kaynağl,  AnayasamEln  temel  hükLjml€ri  arasında  yer  almlştır.

              Hukukun  üstünlüğuı  Ve insan haklannl  savunmak,  korumak  V6 bu kavramlara  ışlerlik
           kazandlrab]lmenin   çeşitli   yol Ve yöntemleri  Vardır: AVukatllk  Yasaslnln  gözettiği  bu amaÇla
           dava  açllması,  dava açma  hakklnln  kullanllması  ve açllmlş bır clavaya  müdahjl olunmag,  bu
           yöntemlerden  sadece  biridir.

              Diyarbakır  Valiliğin]n  14/7/2ao4lali^  ve 2oo4l3  sayıll  karan  temel hak Ve özgürlüklerin
           kullanlmlnl  engellediği  Ve hukukun  üstünluğü ilkesini  zedelediği  için, anllan  kararın Resmi
           cazetede  yaylml tarihinden  itıbaren  yasal  süresi içinde  işbu davay  açmak  zorunluluğu
           doğmuŞtur.
              |PTALNEDENLER|:  1-) Diyarbaklr  Valiliğinin  14t7/2@4larir|  ve 2oo4l3  sayllı  kararlusule,
           yasaya  Ve Türklye'nin  taraf olduğu  Avrupa  lnsan Haklan  Sözleşmesi  hüklimlerine  ayklrl
           olduğundan  lptali  gerekmektedir.

              Anayasanln  125 maddesine  göre  idarenin  tüm e/em ve işlemlerine  karşl idariyarglyolu
           açlktr,  Demokratik  Lıir hukuk devletinde  idarenln  eylem  Ve işlemlerinin  hukuka  uygun olması
           Ve ıdarı  taktir hakknın  da keliyete  düşülmedon  hukukun  genel  ilkelerine  Ve demokratik
           toplüJm  düzeninın  gereklerine  uygun  bir biçimde  yerine  getirilmesi  geroikmektedir,


                                                                                               ]]1
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126