Page 153 - 2018-2021 Çalışma Raporu
P. 153
yitirmiş, bunun yerine yürütmenin yargı tarafından denetlenemeyen tahakkümü inşa
edilmiştir. Halkın iradesinin yerini, atanmışların iradesi almıştır.
Türkiye’de tarafsız ve bağımsız bir yargı yapılanması olmadığını, adil yargılanma hakkı
önünde çok ciddi engeller olduğunu defalarca tecrübe ettik, etmeye de devam ediyoruz.
Hukukun üstünlüğüne katkı sunmayan, seçenin iradesine saygı duymayan, seçilene gü-
vence sağlamayan bu otoriter yaklaşım, derhal terk edilmelidir. Darbe girişimi sonrası
KHK’ler ile kanunlara eklenen tüm düzenlemeler geri çekilmelidir.
Bütün bu yaşatılanların sebebini Türkiye’nin içerisinde bulunduğu süreklileştirilmiş
OHAL rejimi olduğunu görüyor ve bu durumun Kürt sorununun çözümsüzlüğüyle doğ-
rudan bağlantılı olduğunu bir kere daha ifade ediyoruz.
Türkiye’nin demokratikleşmesi ve insan hakları sorunlarını en aza indirebilmesinin
yolu, belediye eş başkanlarının gözaltına alınması, tutuklanması, belediyelere kayyum
atanması ile değil; seçme ve seçilme hakkının gerçek anlamda güvence altına alınması,
devam eden çatışmalı sürecin sonlandırılması, Kürt sorunun barışçıl ve diyalog yolu ile
çözmenin arayışı ile gerçekleşebilir.
Hükümete çağrımızdır: Süreklileştirilmiş OHAL uygulamalarına son verin, gayrimeşru
kayyum atamalarını geri alın, seçimle tecelli etmiş iradeye saygı gösterin ve başta eş
başkanlar olmak üzere tüm seçilmişleri derhal serbest bırakın ve görevlerine iade edin.
Diyarbakır Barosu
Diyarbakır Tabip Odası
HAK İnisiyatifi Diyarbakır Temsilciliği
İHD Diyarbakır Şubesi
TİHV Diyarbakır Temsilciliği
________o0o________
• Her Çocuk Özeldir, Ayrımcılık Suçtur!
Basına ve Kamuoyuna
Aksaray Mehmetçik İlkokulu`nun bazı velilerinin, özel eğitim sınıflarındaki otizmli öğ-
rencilere karşı eylem yaptığını üzülerek öğrenmiş bu-
lunmaktayız. Otizmli çocukların, kendi çocukları ile
aynı okulda öğretim görmelerine karşı çıkan velileri,
öncelikle kınıyoruz.
Tüm çocuklarımızın çok değerli olduğunu, insanların
hiçbir sınıflandırmaya tabi tutulmadan ve ötekileşti-
rilmeden bir arada yaşayabilme arzusu ve erdeminin
ancak okul sıralarında kazandırılabileceğini, böylesi-
ne hassas bir konuda ayrımcılık yapmanın, toplumda
derin tahribatlara yol açacağını hatırlatıyor, tüm okul-
152

