Page 151 - 2018-2021 Çalışma Raporu
P. 151

Bilindiği  üzere  5393  Sayılı  Belediye  Kanunu’nun  47/2  maddesine  göre  “Görevden
          uzaklaştırma kararı iki ayda bir gözden geçirilir. Devamında kamu yararı bulunmayan
          görevden uzaklaştırma kararı kaldırılır.”

          Yine maddenin devamında “Görevden uzaklaştırılanlar hakkında; kovuşturma açılma-
          ması, kamu davasının düşmesi veya beraat kararı verilmesi, davanın genel af ile ortadan
          kaldırılması veya görevden düşürülmeyi gerektirmeyen bir suçla mahkûm olunması du-
          rumunda görevden uzaklaştırma kararı kaldırılır.”
          Bugün itibariyle kayyum atama kararının üzerinden 2 ay geçmesi nedeniyle Bakanlı-
          ğınız tarafından gözden geçirilerek bir karar verilmesi kanunun açık hükmü gereğidir.

          Kayyum atama kararından bugüne kadar toplumdaki tedirgin hal devam etmektedir.
          Toplum, sandıktan çıkan sonucun aksine yönelik her türlü eylemi veyahut kararı, halk
          iradesinin gaspı olarak değerlendirmektedir. Halk iradesinin üstünde hiçbir irade bu-
          lunmamakta, alınan kayyum kararları ile halkın iradesi yok sayılmıştır. Zira görevi se-
          bebiyle suç işleyen bir başkan görevden alınsa dahi, meclisin kendi içinde bir başkan
          vekili seçerek işlemlerini yürütme imkânı varken bu imkân ortadan kaldırılmış, kayyum
          atanması nedeniyle bugüne kadar Belediye meclisleri fiili olarak feshedilmiştir. Halkın
          seçtiği hiçbir meclis üyesi, hiçbir şekilde görevini yapamamaktadır. Bu nedenle demok-
          rasinin kalbi olarak nitelenen sandığın kayyum kararıyla işlevsiz hale getirilmiş olması,
          hukuk devleti ilkesine ve demokrasimize ağır bir hasar vermiştir.
          Anayasanın ve Belediye Kanununun açık hükümleri gereğince görevden uzaklaştırma
          tedbirine başvurabilmek için görevi gereği işlenen bir suç olması gerekir. Ancak görev-
          den uzaklaştırmaya gerekçe olarak gösterilen, görevi sebebiyle işlendiği ileri sürülen
          sebeplere dayalı olarak, başkanlar hakkında cezai soruşturma dahi bulunmamaktadır.
          Geçen 2 aylık süreçte, görevden uzaklaştırılan belediye başkanları hakkında herhangi
          bir kovuşturma açılmamıştır. Kovuşturma açılmaması, tek başına uzaklaştırma kararı-
          nın kaldırılması nedeni olarak kanunda açıkça belirtilmiştir. Bu durum dahi gözetildi-
          ğinde kanunun açık hükmüne göre görevden uzaklaştırma kararının kaldırılması gerek-
          mektedir.
          İçişleri Bakanlığı tarafından gözden geçirme kararı yapılırken, demokrasinin, hukuk
          devleti ilkesinin, kanunun amacının ve kamu yararının dikkate alınarak Belediye Baş-
          kanlarının derhal görevlerine iadelerini önemle ve ıs-
          rarla talep ediyoruz. 18.10.2019
          Adıyaman Barosu, Ağrı Barosu,  Batman Barosu,
            Bingöl Barosu,  Dersim Barosu,  Diyarbakır
           Barosu,  Hakkâri Barosu, Mardin Barosu, Muş
           Barosu, Siirt Barosu, Şanlıurfa Barosu, Şırnak
                        Barosu, Van Barosu

                   ________o0o________




                                              150
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156