Page 265 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 265
Dil. Haklirtna ili9kin
Ut!sLar..asl8el9eıer
BÖLüMI
Madde 2 - Özerk yerel yönetinrleİin anayasal ve hukuki da-
yanats
Özerk yerel yönetimlel ilkesi ulusal mevzuatla ve uygun ol-
duğu durumlarda arıayasa ile tanınaca]<hr.
Madde 3 - Özeık yerel yönefim kavramı
1 Özeık yerel vönetim ka!,ıaft yerel malamların, kanun]arla
belirtilen sınİla] çe(evesinde, kamu işlerinin önemli biİ bölü-
miinü kendi sorum]ulukları albnda ve yerel nüflısun Çkarlan
doğrültusunda dilzenleme vc yönetme hakkl ve inrkaru anla-
mml taşır.
2 Bu hak, dotsudarL eşit ve senel oya dayanan gizli seçim siste-
mine 8öre seIbestçe s€çilmiş üvelerden oluşan ve kendileıine
karşr sorurnlu yüIütme organlaİma sahiP olabilen meclisler
Veya kurul toPlantıları taİafmdan kullarulacaktu, Bu hüküm,
mevzuahn olanak verdiği duruİrılalda, vatandaşlardan olu-
şan me.lislere, refeİanduiİılara veya vatandaşlann doğtrudan
kahlrmına olanak veren öteki yöntemlere başvurulabilmesini
hiç bir şekilde etkilemeyecektir.
Madde 4 - Özeık yerel yönetimin kap§amı
1 YeIel yönetimlerin temel yetki ve sorum]uluklan anayasa ya
da kanun ile belirlenecektir. Bunuİüla beraber, bu hüküm ye-
rel yönetinlere kanuna uygun olarak belirli amaçlar için yetki
Ve sorunı]uluk verilmesine en8e1teşkil etmez.
2 Yerel yönetimleI, kanı.:n tarafindan belirlenen sınırlar içeri-
sinde, yetki aiarılaının drşnda bırakılnuş olmalıan veya baş-
ka herhangi bir makamrn 8örevlendirilmemiş olduğu tiim
konularda {aaliyette bulunııak agsından tam takdir hakkrna
sahiP olacaklardır.
3 Kamu sorumlırluklan genellik]e ve tercihen vatandaşa en ya-
kın olan makamlar tarafmdan kullan]lacaktf. Sorunıluluğun
bir başka makama verilmesinde, görevin kapsam ve nite]iği ile
ye&inlik ve ekonomi gerekleri göz önünde bulundurulma]rdır.
263
_-,_ --_--- :er6--

