Page 172 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 172

DiYARBAKlR  BARosu

                  ü
                  b.  Öğİencilerin  eğitim kurıırnlarına  alırunasmda  hiçbir aynm  ya-
                      p mamas[u,  gereğnde  yasa  yoluyla  gtivenceye  bağlamayl

                  a.  Okul ücretleri  ve öğrenci]eıe  burs ya da başka yardımlaı
                       sağlamast  ve yabancı  ülkelerde  öğenimini  sürdürmek  için
                       gerekli izin  ve kolayhklar  bakımmdan  kamu  makamları  ta-
                       İafindan  salt yetenek  ve gereksirıme  d§nda hiçbir  davraııış
                       farklıllsna  olanak  tanımamaYı,

                  d.  Kamu makamlarü  tarafından  estim kururnlarına  sağlanan
                       herhangi  bir vaİdlm  konusunda,  salt öğtencilerin  belli bir
                       gruPtan o]malan  nedeniyle  heİhangi  bir ksıtlama  ya da üs-
                       tiin tütrnaya izin vermemeyi,

                  e.  Ülkelerindeotırranyabancı  uyruklulaİa  kendi  Vatandaşlanna
                       sağIadlts aynı  eğitim  olanaklarınr  sağlamayı  taahhüt  eder.

                       Madde  4

                       Bu &;zleşmeye  Taraf Dev]etleİ,  a}.nca  koşullara  ve ulusal ge-
                   leneklere  uygun  yöntemleİle  eğitim  konusunda  flİsat  ve davranüş
                   eşitliğini  geliştirmeye  ve özellikle;

                   a.  ilköğİetimi  ücİetsjz  Ve zolur  u, ortaöğİetimi  değişik  biçimle-
                       riyle  genellikle  herkesin  yarallanabileceği,   1.iik_seköğenimi   bi-
                       reysel  yetenek  temeli  üzerinde herkesin  eşit olarak  8örebileceği
                       bir eğitim  olarak gerçekleştirmeye  ve yasanm  öngöIdüğü  oku-
                       la gitme yiikümlülüğüne  heİkes{e  uygulamasrrı  sağlamay4

                   b.  AFrı düzeydeki  tiim kamu eğitim kururülannda  eğitim dü-
                       zeylerinin  eşdeğerde  olmaslnı ve  yine  sağlanan eğitimin  nite-
                       liğine ilişkin koşulların  eş düzeyde  tufulmasıfu  gavence  altı-
                       na almaya,
                   c.  İıkogıetim  goımemiş  ya da iIkötsetimi  tamamhrnam§  kim-
                       selerin  eğitilmesini  ve buİ aİın kişisel yeteneklerine  göre  öğ-
                       İenimlerini  sürdiiİebilmesini  uysun  yöntemleİle  öz€ndirme-
                       ye ve güçlendirmeye,

                   d.  Fark gözetmeksizin  öğletim  mesleği  için  yetişme  olanağ sağla-
                       rrıaya  yijrüelik  biI ırlusa]  Po]ititaP   saPta}lp gel§tiıerek  uygula-
                       rrıayı  üsdenİ.

                                               170
                                  ___,---  <:Eİ16--
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177