Page 172 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 172
DiYARBAKlR BARosu
ü
b. Öğİencilerin eğitim kurıırnlarına alırunasmda hiçbir aynm ya-
p mamas[u, gereğnde yasa yoluyla gtivenceye bağlamayl
a. Okul ücretleri ve öğrenci]eıe burs ya da başka yardımlaı
sağlamast ve yabancı ülkelerde öğenimini sürdürmek için
gerekli izin ve kolayhklar bakımmdan kamu makamları ta-
İafindan salt yetenek ve gereksirıme d§nda hiçbir davraııış
farklıllsna olanak tanımamaYı,
d. Kamu makamlarü tarafından estim kururnlarına sağlanan
herhangi bir vaİdlm konusunda, salt öğtencilerin belli bir
gruPtan o]malan nedeniyle heİhangi bir ksıtlama ya da üs-
tiin tütrnaya izin vermemeyi,
e. Ülkelerindeotırranyabancı uyruklulaİa kendi Vatandaşlanna
sağIadlts aynı eğitim olanaklarınr sağlamayı taahhüt eder.
Madde 4
Bu &;zleşmeye Taraf Dev]etleİ, a}.nca koşullara ve ulusal ge-
leneklere uygun yöntemleİle eğitim konusunda flİsat ve davranüş
eşitliğini geliştirmeye ve özellikle;
a. ilköğİetimi ücİetsjz Ve zolur u, ortaöğİetimi değişik biçimle-
riyle genellikle herkesin yarallanabileceği, 1.iik_seköğenimi bi-
reysel yetenek temeli üzerinde herkesin eşit olarak 8örebileceği
bir eğitim olarak gerçekleştirmeye ve yasanm öngöIdüğü oku-
la gitme yiikümlülüğüne heİkes{e uygulamasrrı sağlamay4
b. AFrı düzeydeki tiim kamu eğitim kururülannda eğitim dü-
zeylerinin eşdeğerde olmaslnı ve yine sağlanan eğitimin nite-
liğine ilişkin koşulların eş düzeyde tufulmasıfu gavence altı-
na almaya,
c. İıkogıetim goımemiş ya da iIkötsetimi tamamhrnam§ kim-
selerin eğitilmesini ve buİ aİın kişisel yeteneklerine göre öğ-
İenimlerini sürdiiİebilmesini uysun yöntemleİle öz€ndirme-
ye ve güçlendirmeye,
d. Fark gözetmeksizin öğletim mesleği için yetişme olanağ sağla-
rrıaya yijrüelik biI ırlusa] Po]ititaP saPta}lp gel§tiıerek uygula-
rrıayı üsdenİ.
170
___,--- <:Eİ16--

