Page 171 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 171

Dit Haktenna  lliskin
                                                              U(!sla.arasl  aeQeler

               ..  Bu sözleşmenin  2. maddesinin  hükümleri  sakh kalmak üzere
                   kişiler  ya da gruPlar için ayrü  eğitim  sisterıleri  ya da kurum-
                   |an kurmal  ya da sürdtlrmel  ya da

               d.  Herhangi  bfu kişi  ya da grlba, insan onuruyla bağdaşmaz  ko-
                   şullar  uygulamak  üzere  yapılan herhangi  bir ayrım,  d§lama,
                   sınlrlama  ya dd ü5tün futmayl içerir.

                   Madde  2

                   Biİ Devlette  izin verildiğinde,

               a.  Eğitimden  eşit yararlanma  olanaF,  aynı düzeyde  öğretim ele-
                   nanı  ve ayIu nitelikte  okul,  bina ve donanrmr  sağlamak  ve
                   ayru  ya da eşdeğeİde  ders  8örme  hİsah  sunmak  koşuluyla,
                   fü ayrı cinsteİr  öğaencileİ  için ayn eğitim  sistem  ve kurumla-
                   nntn lurulma5ı  ya da sürdürülrnesi:

               b.  Kahlma  ya da yaz manın  isteğe  bağh  olmasl ve sağlanan  eği-
                   timin yetkili makamlaI  tarafindan  aynl düzeydeki  eğitim  için
                   konulabilecek  ya da onaylanacak  standartlara  uymas!  koşu-
                   luyla öğrencilerin  ana babalarü  ya da yasal  vasilerinin  istekle-
                   rin€  üygun bir e$tim  vermek  üzere  din ve dil  8eİekçeleriyle
                   ayn  eğitim  sjstem  ve kulumlaİnn  kuIulma$  ya dasürdürtil-
                   mesi;

               c.  Herhangi  bir grubun  dışlanmasınü  değil,  kamu makamlarrrıca
                   sağlanarılara  ek eğtim  kolaylklan  sağlama},ı  amaçlamast  ve
                   bu amaç  uyaınca  çalışmasl  ve sağlanan  eğitimin  yetkili ma-
                   kamlar  tarafmdan  aynl düzeydeki  eğitim  için konulabilecek
                   ya da onaylanacak  standartlara  uymasl  koşuluyla özel eğitim
                   kurırmlannln  kurıılmasl  ya da süİdürülmesi;  bu strzleşme-
                   nin-l. Maddesinin  anlamı  bakmmdan  bir farklrlık  uygulama-
                   sı sayılmaz.

                   Madde  3
                   Bu sarzIeşmenin  ar amı  çerçevesinde  farklüs  kaldırmak  ya
               da örrlemek  için,  sözleşmeci  Taraflar,

               a.  Eğitimde  falkİlk  içeren heİ tiillü yasa hükmiinü  ve yöner8eyi
                   kaldmayt  ve heİ tüflü yönetim  uygulamasma  son ve(meyi/

                                              169




                                 -<İ,6-
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176