Page 171 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 171
Dit Haktenna lliskin
U(!sla.arasl aeQeler
.. Bu sözleşmenin 2. maddesinin hükümleri sakh kalmak üzere
kişiler ya da gruPlar için ayrü eğitim sisterıleri ya da kurum-
|an kurmal ya da sürdtlrmel ya da
d. Herhangi bfu kişi ya da grlba, insan onuruyla bağdaşmaz ko-
şullar uygulamak üzere yapılan herhangi bir ayrım, d§lama,
sınlrlama ya dd ü5tün futmayl içerir.
Madde 2
Biİ Devlette izin verildiğinde,
a. Eğitimden eşit yararlanma olanaF, aynı düzeyde öğretim ele-
nanı ve ayIu nitelikte okul, bina ve donanrmr sağlamak ve
ayru ya da eşdeğeİde ders 8örme hİsah sunmak koşuluyla,
fü ayrı cinsteİr öğaencileİ için ayn eğitim sistem ve kurumla-
nntn lurulma5ı ya da sürdürülrnesi:
b. Kahlma ya da yaz manın isteğe bağh olmasl ve sağlanan eği-
timin yetkili makamlaI tarafindan aynl düzeydeki eğitim için
konulabilecek ya da onaylanacak standartlara uymas! koşu-
luyla öğrencilerin ana babalarü ya da yasal vasilerinin istekle-
rin€ üygun bir e$tim vermek üzere din ve dil 8eİekçeleriyle
ayn eğitim sjstem ve kulumlaİnn kuIulma$ ya dasürdürtil-
mesi;
c. Herhangi bir grubun dışlanmasınü değil, kamu makamlarrrıca
sağlanarılara ek eğtim kolaylklan sağlama},ı amaçlamast ve
bu amaç uyaınca çalışmasl ve sağlanan eğitimin yetkili ma-
kamlar tarafmdan aynl düzeydeki eğitim için konulabilecek
ya da onaylanacak standartlara uymasl koşuluyla özel eğitim
kurırmlannln kurıılmasl ya da süİdürülmesi; bu strzleşme-
nin-l. Maddesinin anlamı bakmmdan bir farklrlık uygulama-
sı sayılmaz.
Madde 3
Bu sarzIeşmenin ar amı çerçevesinde farklüs kaldırmak ya
da örrlemek için, sözleşmeci Taraflar,
a. Eğitimde falkİlk içeren heİ tiillü yasa hükmiinü ve yöner8eyi
kaldmayt ve heİ tüflü yönetim uygulamasma son ve(meyi/
169
-<İ,6-

