Page 85 - - Diyarbakır Barosu Herkes İçin Adalet Projesi Sonuç Raporu
P. 85

18 AJalük  2005  tarihinden  itibaİen  kurumda futırlan  çocuklar  işledikleri  suç tiPine  göre  alhşarlı
            t.uplaİa   a},nlmş  oltışfurulan  her gruba  başl,urularü  alma  ve izleme  faa]iyetleİini   teİçekleştimesi
            amaoyla   çaltşma  ekibinden  bil nye  8örevlendirilmiştir



                BöLüM  lII. HEDEF GRUBA  iLişKiN BiLGiLER  w öNERiLER

                III.1. Eğitim Öğetim Bi|gileri

                   rrr.1.1.  Hedef Grubl  ilişkin  Bit8ileİ


                okuryaz  aİ oimayan  Ço.uİ                                        3  Üç)

                lftöğretim  Öğİencisi  ilen KaPah  Kuruma  Gelen  Çocuk           9 (Dokuz)
                ilköğretime  Devam  Ederken  okulu  Terk Eden  Çoork              8 (sekiz)
                ilköğI€tim  Mezunu  Çocuk   (okumaya  Devam Etmemiş)              1 (Bir)
                Lise Öğrencisi  iken KaPa]r  Kuruma  Gel€n   Çocuk                9 (Dokuz)

                Lise Eğitimi  Devam  Edeİken  okulu  Terk  Eden  Çocuk            2 (ikD
                Lise Mezunu  Çocuk
                ToPLAM                                                            32 ( ofuz iki)



                   IİI.1.2.  Tavgiyeleİ  Öneriı€İ
                                   -

               okuryazar  olmayan   çoct*lar  için okuma  ve yazma  Lursian  açlmalıdır.  Bu kuıslal  düzenli
            aralkla]ia  yenilenmeli  ve  bu konuda  ceza€vine  sirzleşmeli/kadrolu  yeni  ötsetmenier  alrnmalrdu.

               ilköğretim  Öğrencisi  iken veya Lise Eğitimine  devam  ederken kapalı kuruma  8elen  çocli<lann
           eğitimierinin  kesintiye  uğramasünm  öniine  teçilmelidir.   Bu  çocuklann  cezaevinde  uygun bt  şekilde
           eğitimleine  devam etme|erine  olanal( tanınmalrdır.

               ilkagıetim  mezunu  oluP da eğitimini  sürdürmeyen   çocuİlar  ile ilköğretiİne  veya  lise Eğtimine
           ederken okulu terk eden   çooıklann  eğiti.İılerini  tamamlahalan  için destekleyici   ça]§malar
           yaPılmalıdıİ.   Çocuk|arırı  eğitimlerini  tamarnlayabitjneleri  amaoyla  ''D§andan  Eğitim''  metodu
           eğitmerıler  aİaoltğlyla  aİılahLnalı  ve  çocuklaİ  bu konuda  cesar€tlendirilmeiidir-


               III.2.  Çalışma  ve sosyal Güv€ı  ik Durumu  ile İı8iıi Biıdleİ

                  rrr.2.1.  Hedef  Gruba ilişkiı  Bilgiler

                                          Çalüşma  Durumuna  ilişkin  Bil8ileİ

               Daha  Önce Hiç  Çaişmamış                                             7 (Yedi)
               Da}ıa  Önce  Çalışmış                                                 25 (Yirmi  Beş)
               ToPLAM                                                                32 (otuz  iki)




                                                                                                  ,75
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90