Page 85 - - Diyarbakır Barosu Herkes İçin Adalet Projesi Sonuç Raporu
P. 85
18 AJalük 2005 tarihinden itibaİen kurumda futırlan çocuklar işledikleri suç tiPine göre alhşarlı
t.uplaİa a},nlmş oltışfurulan her gruba başl,urularü alma ve izleme faa]iyetleİini teİçekleştimesi
amaoyla çaltşma ekibinden bil nye 8örevlendirilmiştir
BöLüM lII. HEDEF GRUBA iLişKiN BiLGiLER w öNERiLER
III.1. Eğitim Öğetim Bi|gileri
rrr.1.1. Hedef Grubl ilişkin Bit8ileİ
okuryaz aİ oimayan Ço.uİ 3 Üç)
lftöğretim Öğİencisi ilen KaPah Kuruma Gelen Çocuk 9 (Dokuz)
ilköğretime Devam Ederken okulu Terk Eden Çoork 8 (sekiz)
ilköğI€tim Mezunu Çocuk (okumaya Devam Etmemiş) 1 (Bir)
Lise Öğrencisi iken KaPa]r Kuruma Gel€n Çocuk 9 (Dokuz)
Lise Eğitimi Devam Edeİken okulu Terk Eden Çocuk 2 (ikD
Lise Mezunu Çocuk
ToPLAM 32 ( ofuz iki)
IİI.1.2. Tavgiyeleİ Öneriı€İ
-
okuryazar olmayan çoct*lar için okuma ve yazma Lursian açlmalıdır. Bu kuıslal düzenli
aralkla]ia yenilenmeli ve bu konuda ceza€vine sirzleşmeli/kadrolu yeni ötsetmenier alrnmalrdu.
ilköğretim Öğrencisi iken veya Lise Eğitimine devam ederken kapalı kuruma 8elen çocli<lann
eğitimierinin kesintiye uğramasünm öniine teçilmelidir. Bu çocuklann cezaevinde uygun bt şekilde
eğitimleine devam etme|erine olanal( tanınmalrdır.
ilkagıetim mezunu oluP da eğitimini sürdürmeyen çocuİlar ile ilköğretiİne veya lise Eğtimine
ederken okulu terk eden çooıklann eğiti.İılerini tamamlahalan için destekleyici ça]§malar
yaPılmalıdıİ. Çocuk|arırı eğitimlerini tamarnlayabitjneleri amaoyla ''D§andan Eğitim'' metodu
eğitmerıler aİaoltğlyla aİılahLnalı ve çocuklaİ bu konuda cesar€tlendirilmeiidir-
III.2. Çalışma ve sosyal Güv€ı ik Durumu ile İı8iıi Biıdleİ
rrr.2.1. Hedef Gruba ilişkiı Bilgiler
Çalüşma Durumuna ilişkin Bil8ileİ
Daha Önce Hiç Çaişmamış 7 (Yedi)
Da}ıa Önce Çalışmış 25 (Yirmi Beş)
ToPLAM 32 (otuz iki)
,75

