Page 19 - Diyarbakır Barosu Toplumsal Barışın İnşası Sivil Bir Anayasa Arayışı
P. 19
A![şXmulnıle İ7
sa8lanması, yine ıoplum yalannln korunmasr v€ mahaili ihtiyaçlann gereği gibi nesnel
öIçüleİe dayarımayan ve yoruma açü bir idari vesayet yetkisi yer almakadır. Bunun]a
birlike idari ve mali özerİliğin açük biİ
şekilde ifade edilmemesini ve güvence a]tına
a]rrımama§n da büyü} bir eksik]iğin ifadesi olaİaİ lanımlamaİ
8erekmektedir.
saygldeğet kaülımcılar, daha fazla zamannızı almadan
şu sorul,an yöneltmek i§ti_
yorum. Farİİ dil v€ kühirlerin zenginliİ oiarat kabuI ediliP varl*lannı koru}up yeni
nesillere akaİacağı bir toplumsal düzeni kodlayamayan bir anayasa top]amsa] barışı
ve mutabaka! sagayabilir mi?
. Ülİemizde var olan faİkİ din ve inançlann ifade ediıebileceğni özgiir bir ortamı
kod]ayamayan bir anayasa toplumsa] baDşı ve mutabakatı sagayabiliİ mi?
Düşünce v€ ifade özgürlüğ.alnü koruyaİ ve sağla}an bir ıoplümsal diizeni kodlama-
yan bir anayasa toplamsal banşı ve mutabakatı sağlayabilir mi?
. Toplumun % 80'ni, % 90'nını o|uşıuran çalüşarılann so§ya] ve ekonomik ha*jannü
koruyan bir ıoplumsal diizeni kodlayamayan bir anaFsa loplumsal baflş ve mulaba-
İatı saElayabiliJ mi?
lnsarıların ekonomiİ, §osyal, hilttirel ve
iaınsaı diizeni kodıamay#;;;;; ffi il: İjTi ,TffirJffi
mj? Xonferanstan beuedigim, konferansa yöneltm6.ıorgr- :,T"fi
nnl oIuşfu rma*ıad]r. Doğrusunu stivlernek*'rcxEı *-".. *"-u"rLr"-
u'o",,u o oAr"r"-";*;İ'-*-' 8erekir§e bana sorarsan,, elbene ki ha}ı.,
B_u.konferansın
_._. organize ediLnesinde Diyata*rr Baromuza yine paydaş Heinİich
BöIl stiftungD€meği'ne içtenlikle ıeşeikürlerimi i*O. o,*-.. İeJ.u.;İ;
"*"*
ederseniz son bir hususu belinmek isterim. Ben, Un'r"."İ u"' İ"İuİJ*
''.'u
mezunu},um, Lüden İendime pay çlkarma olarak y.-"ı"."1"n "rl-*
esas oluşttırucıları, benim de mezunu olduğum ",," t, ı.ort"-Jr,.-.
a;-İ."İ*
'*U".'" ''g."."u"ndo.
:T:_.İ:::,i.Y.Tıal,nxn iür, ga},ıet ve azi,nlennden çık_rfuşur, *"U"r* İ""
:f::j.]:iy" kutıuyorum. B€njm ögrenci oıdugum ,rro.,rr,,u ',
,,,*, İ"'.-1",
rllfiydı, ögrenci ge.çlieit"
u(enui en zor. en zahmedi
tr
-"r"aal,i iİJa]-, al
çoi da}ıa faıklı nohalarda lodlanmış bulunmakava,. S,o"lij ai.".ie" İ""rİ;;r]
da anayasa gibi hayaıi öneme sahip olaıı bir ıoplr-r"l ü,"n"" 8;ç ;,;;;;-
nm fikir oluşfuruyorlar, 8enç arlGdaslafım o "kjı
o" *"**e. ""'* ;,;j;ilffi,J:H.:iffi l"J J§,l".;lj;,il}"J;.j'-;,:;
say8ıdeğer konutlanm, hepiniz hoş geldiniz,
şerefverdiniz. Başarılar dilivorum