Page 155 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 155

Di[ Haklanna  i[i5kin
                                                               utustarar.sl  Belqeler

                    ve diğer  toPo8rafik  işaretleri  aznlık  dilinde  de belirtmek  hu_
                    susunda  gaylet  göstereceklerdir.

                    Madde  72

                    Taranar,  uygun  olan hallerde, ulusal  azrnltklarün  ve  çoğıın_
                    luk kültiiriinüo  tarihinin,  di]inin ve dininin tanıttlİnaslru
                    sağlafİıak  için, eğitim  ve araştrma  alanlarrnda  önlemler ala-
                    cakIard]r.

                    Bu bağlanıda,  Taraflar,  diğer  tedbirler  yanında  öğİetmen  ye-
                    tiştiIilmesi  ve okul kitaPlaİna  ulaşm  için yeterince imkan

                    yaİatacak]aİ  ve değişik  toplumlar  aİasünda  öğTetmen  Ve öğ-
                    renci  temasın  kolaylaşhracaklardır.

                    Taraflar,  ulusal  azmlrklara  mensup  ferder için her dtizeyde
                    eğitime  girişte  şaİıs  eşitliFni  teşvik  etmeyi  taahhüt  ederler.

                    Madde  73

                    TaraflaI,  kendi  eğitim sistemleri  çerçevesinde,  ulusal  azrn-
                    lıklaİa mensuP  feİtlere  kendilerine  özgii özel eğtim  ve ye-
                    tiştirme  kurumlanIu  kuİma ve yönetme  hakkıru  tanlyacak-
                    lardır.
                    Bu hakkın  kuliarulması tarallaı  için heIhangi bir mali yükiirn-
                    lülük  getümeyecektt.


                    Mddde 14
                    Taraflar, ulusal  bir azınlığa mensup hel feIde  azırılık  dilini
                    öFenme hakk]İu  tanrmayı taahhüt  ederleİ.

                    Geleneksel  olarak  veya sayılarınrn  çolJuğu  bakmrndan  ulu-
                    sal azınhklar  taIafndan  iskan  edilmiş  b.jlgelerde,  Taraflar,
                    mürnkün  olduğü  ö]çüde ve kendi  eğitim sisternleİi  çerçeve-
                    sindg yeterli  talep olduğu  takdirde,  azuılıklala  mer]sup  kim-
                    selerin,  azuılık  dilini oğTenmeleri  Veya  bu dilde ders almalan
                    için uy8üı  imkarılal  yaratmaya  çalışacaklardır,

                    işbu rnaddenin  2.fikIası resmi  dilin öğTenilmesine  veya  bu
                    dilde  eğtime  zaıar vermeden  uygulanacaktrr.


                                               153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160