Page 155 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 155
Di[ Haklanna i[i5kin
utustarar.sl Belqeler
ve diğer toPo8rafik işaretleri aznlık dilinde de belirtmek hu_
susunda gaylet göstereceklerdir.
Madde 72
Taranar, uygun olan hallerde, ulusal azrnltklarün ve çoğıın_
luk kültiiriinüo tarihinin, di]inin ve dininin tanıttlİnaslru
sağlafİıak için, eğitim ve araştrma alanlarrnda önlemler ala-
cakIard]r.
Bu bağlanıda, Taraflar, diğer tedbirler yanında öğİetmen ye-
tiştiIilmesi ve okul kitaPlaİna ulaşm için yeterince imkan
yaİatacak]aİ ve değişik toplumlar aİasünda öğTetmen Ve öğ-
renci temasın kolaylaşhracaklardır.
Taraflar, ulusal azmlrklara mensup ferder için her dtizeyde
eğitime girişte şaİıs eşitliFni teşvik etmeyi taahhüt ederler.
Madde 73
TaraflaI, kendi eğitim sistemleri çerçevesinde, ulusal azrn-
lıklaİa mensuP feİtlere kendilerine özgii özel eğtim ve ye-
tiştirme kurumlanIu kuİma ve yönetme hakkıru tanlyacak-
lardır.
Bu hakkın kuliarulması tarallaı için heIhangi bir mali yükiirn-
lülük getümeyecektt.
Mddde 14
Taraflar, ulusal bir azınlığa mensup hel feIde azırılık dilini
öFenme hakk]İu tanrmayı taahhüt ederleİ.
Geleneksel olarak veya sayılarınrn çolJuğu bakmrndan ulu-
sal azınhklar taIafndan iskan edilmiş b.jlgelerde, Taraflar,
mürnkün olduğü ö]çüde ve kendi eğitim sisternleİi çerçeve-
sindg yeterli talep olduğu takdirde, azuılıklala mer]sup kim-
selerin, azuılık dilini oğTenmeleri Veya bu dilde ders almalan
için uy8üı imkarılal yaratmaya çalışacaklardır,
işbu rnaddenin 2.fikIası resmi dilin öğTenilmesine veya bu
dilde eğtime zaıar vermeden uygulanacaktrr.
153

