Page 152 - Diyarbakır Barosu Temel Bir İnsan Hakkı Olarak Dİl Hakları Ve Kürt Meselesi Temel Uluslararası Belgeler
P. 152

D|YARBAKlR  BARosu



                                          BöLüMII

                     Madde  4

                     Taraflar ulusal  azınlıklafa  mensuP her ferde kanun önünde
                     eşitlik  hakkınr  ve kanunlarca  eşit olaİak korunma  hakkınt
                     8üvence   altına  almayı  taahhüt  ederleİ.  Bu bakrmdarç  ulusal
                     azınlığa  mensupluk  üzeİine  kurulu  her aynmcılık  yasakla-
                     nacaktür.

                     Taraflar,  bir ulusal  azrı]ığa mensup  fertler  ile  çoğunluğa
                     mensuP  olanlar  araslnda, ekonomik,  sosyal,   Potitik  ve kültii-
                     Iel yaşarrırn  tiim  alanlaİ-mda,  tam  ve etkin bir eşitlik  sağlamak
                     amacıyla,  gerektiği  yerde, uygun  tedbiİleri  almayl taahhüt
                     ederler. Bu bakmdan,  Tarafar  rı]usal azırılığa  mensup fertle-
                     rin özel koşullarıır  dikkate  alacaklardu.

                     2.6lra  çerçevesinde  alınan  tedbiıleı  aynmcıLk  olarak  kabul
                     edilmeyecektir.

                     Madde  5

                     Taraflar,  ulusal  azrnlıklaIa  mensup feltlere kültilrlerini  süI-
                     diirme  ve  8eliştirmenin   yanında,  kimlikleıinin  temel unsuİla-
                     rını; dil, din, geleneklel ve kültairel  miİaslarınr  korumak  için
                     8eİekli  şartları  teşVik  etmeyi  taalıhüt  ederler.

                     Bütünleşme  ile ilgili  genel politikalaİı   çerçevesinde  alrnan
                     tedbirlere  zaİaİ  vermemek  kaydıyla,  taraflar,  ulusal  azın-
                     lrklara  mensup feİtlerin  istekleri  dışlnda,  sindiİmeye  yö-
                     nelik her  Politika  veya uvgulamadaır  sakınacaklal  ve bu
                     fertleri, bu tür sindirmeye  yönelik  her faaliyete  karşr koru-
                     yacaklardrr.

                     Madde6

                     Taraflar,  toPrak]a]rü  üzerinde  yaşayan tiim  fertler  arasrnda  et-
                     nik, kültiirel, dilbilimsel  veya din§el  kimliklerine  bak mak-
                     slzın hoşgörü  ve kültiirler  alast divalogu  teşvik  edecekler
                     ve karşll*h  saygr  ve anlay§ı  ve işbirliğini  teşvik  etmek  için
                     özellikle  eğitim,  kültür ve medya  alanlarında  etkili  tedbiller
                     alacaklardür,


                                _-..         150         _
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157