Page 192 - Diyarbakır Barosu Sempozyum Ab Sürecinde İnsan Hakları Demokratikleşme Ve Uygulama Sorunları
P. 192

Türkiye'deki  toplum kesimlerine,  azınhklara, başta Kürt]ere,  çalışanlala,
            emek  örgütlerine  sorulmadı.  onlann  iradeleri  dikkate  alınmad.  Avrupa  Birliği
            §tandartlan  dikkate aİndı, o standartlara  da aslünda uyulmad-  Dilve  sözcük
            oyunlaııyla  bir biçimde  AvruPa  Bi.liği  ve iç kamu  oyunun  gözü  boyanmaya
            çaIüşlldı.  lki ör.ek  verilebi]if.  Bi.incisi  dil sorunu anadil.  eğirim ve yayln
            ;la;lnda  se.bestleştirilmegiyle  ilgili yapllan  düzenlemele,,  0ç ayn  pakette  ele
            al|nda,  Önce özel  tetevizyonlar  konusundaydü,  Daha  son,a TRT'de olsun,  öz€1
             ku.slar  aracılığlyIa  ol§un  dendi.  sonuçta  özel kurslaı  dershaneIer  aractllğıyla
             eğitim  verilmesi.  Özel televizyonlara  da yayln  hakkınln  aİnma9  konusunda
             ;leşti. Bu süreçte  biz  sivil toptum  örgütler'  üzerimize  düşeni  çok  yapmadık
             gibime geIjyoı  Neden?  Anadilimizi  neden özel kur§larda  öğıeniyoluz,  siviI
             ioplum  örgütlerinin  bu konuda  çok  müdahil  olmadığın,  görüyoruz,  onun için
             u,                    Neden  Para  vererek  özei  d€rshanelere  gidiyoruz?
                "orryu "o.uyorr-.
             ıı"a." i*'  televizyontarda  veriliyor,  devlet  televizyonunda  verilmjyor?
             Avrupa  Birliginin  §tandartlan  aslında  Türkiye'nin  ihtiyaçlanna  çok  uygun
             n""ii»",        u* oyl€  görüyorum,  Bu standartl,n  TüIkiye  açl5lndan  bir
                           a" niteleyetiıiriz  ama  b;zim  bekl€ntilelümıze  slge  halk,nın
             o.ir.    ".-ıir"r,
                    "ı-"ı
             oi"ı.i".'"" ,"ı.  uymuyor.  Sivil  toPlum  örgütleİinde  şöyle  bir yaklaşm
             .."_"^   g,'ı."aur.,  alalIm,  cerisi  için  mücadel€y€   devam  ederlz  ama dilin
                         *Jİa,r.  yaygıntaşması  icın özel kurslann  y€teıh  olmadığı
             "'","^İ.."İ,           g,",  bdşka  ülkelenn  deneyimlerinden   biliyoru?,
             ;;;;;;;;,  İ"* *U,
             İ:İl.".].a"  İ, ç"  .";l  "labileceği   konusunda  da belli tahminleı  yürütebiliriz,
                -o"*_i""'-.ou"
              i.                    kutlanılmasl,  eğitimin,  küItü,el  haklann  haya_ta
                        *"***  rapllan   düzenleme  gö7 boyamayd,  aldatmayn  dönük
              "*'aa..i    sivil toDlum  ölgütIelinin  de yererli  baskısl  hlssedilmed€n
              iiri,",,
                     "'n,
              ]İ]"İr"İ,"*.  sr-İ"n  utıyle air sonuç  çıkaümak  ve kendi  istekleüimizi,
              ':'r'.,-rr,          ,asama  organına  bask,  yapm,k  gibı biı göıeve sahip
                         "",'"İouo.
              ;;'J;;;,  ;;;;;     ,iin  uu orneli  veraım,  şımdı  tutarh  demokrat  oıacağız,
              Kürt  sorunu  öncelikli  sorunumuz  ama  uyum  düzenlemeterinin   üvey çocuğıl
                                s€ndikal  haklar  konusu  vaf, Sendikal  haklar  alan|ndakt
              "'ı-*"r-ni.ı".ai,ıi,,   ,şe  ya,amaaı,  lş gıvencesi  ortadan  kaıktı, sendikaıar
              ;;"j;;";.;;.;;";;
              ;ff';İ;"İ;          u,,.u, aolnu Siciı Topıum  öfgütıeri  oıarak  şöyle,  bif
               l".._.,-,,_n,  olmamalü.  sadece  Kürt  sofunuyld  ılgilenen  başka  konulara

              ;;;;;İ;İ;"ran           biI gdrnnümümüz  oımasın,  Bu ıüks  geıebiıir  ama
                                                                  hakkü  budad,,  Bazl
               -^"-1-   1..iiv.n.esiortadan  kalktl  yenı  üş yasası  pek  çok
                                                             pıatf orm tüm  Türkiye'nin
               :::::Llİ,:;;;:;;  ;; u-u ıoıg"a"ı,ı  ı",u,uEımız
                         ";;;;.;,""
               ::1;,;;:               uıu,ui  ui, pıatfoım  oımah  ve bıJ konudaki
                   # ;;;-;:
               ]-".'-^^,-'.-ı.   j"^*  '",ı.  oil sev  yaPmadlğlmlzl  te5Pil  etmenln  onünde  eğel blİ
                                                         j:
               ffi                     ::"::.;^iiil:.]:'  ;iltThflT"İ#:
               düşünüyorum.   Aynı  örneği  cezaevı  ı(onu
               İOİOrn.l"r'  19 Arahktan  beri cezaevi  modelini  Avrupa  Birliğine  göre

                186
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197