Page 89 - Müdafi ve Vekil İçin Temel Mevzuat TCK CMK CGİK
P. 89

1- m.160                       Türkiye Cumhuriyeti Anayasası

      IV. Sayı¸stay                 bir yıldan fazla sürecek i¸s ve hizmet-
      Madde 160 - Sayı¸stay, merkezî yö-  ler için özel süre ve usuller kanunla
    netim bütçesi kapsamındaki kamu  düzenlenir. Bütçe kanununa, bütçe ile
    idareleri ile sosyal güvenlik kurumla-  ilgili hükümler dı¸sında hiçbir hüküm
    rının bütün gelir ve giderleri ile mal-  konulamaz.
    larını Türkiye Büyük Millet Meclisi  Cumhurba¸skanı bütçe kanun tekli-
    adına denetlemek ve sorumluların he-  fini, malî yılba¸sından en az yetmi¸sbe¸s
    sap ve i¸slemlerini kesin hükme ba˘gla-  gün önce, Türkiye Büyük Millet Mec-
    mak ve kanunlarla verilen inceleme,  lisine sunar. Bütçe teklifi Bütçe Komis-
    denetleme ve hükme ba˘glama i¸slerini  yonunda görü¸sülür. Komisyonun el-
    yapmakla görevlidir. Sayı¸stayın kesin  libe¸s gün içinde kabul edece˘gi metin
    hükümleri hakkında ilgililer yazılı bil-  Genel Kurulda görü¸sülür ve malî yıl-
    dirim tarihinden itibaren onbe¸s gün  ba¸sına kadar karara ba˘glanır.
    içinde bir kereye mahsus olmak üzere  Bütçe kanununun süresinde yürür-
    karar düzeltilmesi isteminde buluna-  lü˘ge konulamaması halinde, geçici
    bilirler. Bu kararlar dolayısıyla idari  bütçe kanunu çıkarılır. Geçici bütçe
    yargı yoluna ba¸svurulamaz.     kanununun da çıkarılamaması duru-
      Vergi, benzeri mali yükümlülükler  munda, yeni bütçe kanunu kabul edi-
    ve ödevler hakkında Danı¸stay ile Sa-  linceye kadar bir önceki yılın bütçesi
    yı¸stay kararları arasındaki uyu¸smaz-  yeniden de˘gerleme oranına göre artı-
    lıklarda Danı¸stay kararları esas alınır.  rılarak uygulanır.
      Mahallî idarelerin hesap ve i¸slem-  Türkiye Büyük Millet Meclisi üye-
    lerinin denetimi ve kesin hükme ba˘g-  leri, Genel Kurulda kamu idare bütçe-
    lanması Sayı¸stay tarafından yapılır.  leri hakkında dü¸süncelerini her büt-
      Sayı¸stayın kurulu¸su, i¸sleyi¸si, dene-  çenin görü¸sülmesi sırasında açıklar-
    tim usulleri, mensuplarının nitelikleri,  lar, gider artırıcı veya gelirleri azaltıcı
    atanmaları, ödev ve yetkileri, hakları  önerilerde bulunamazlar.
    ve yükümlülükleri ve di˘ger özlük i¸s-  Genel Kurulda kamu idare bütçe-
    leri, Ba¸skan ve üyelerinin teminatı ka-  leri ile de˘gi¸siklik önergeleri, üzerinde
    nunla düzenlenir.               ayrıca görü¸sme yapılmaksızın oku-
      (Mülga)                       nur ve oylanır.
                                      Merkezî yönetim bütçesiyle veri-
          DÖRDÜNCÜ KISIM            len ödenek, harcanabilecek tutarın
         MAL ˙ I VE EKONOM ˙ IK     sınırını gösterir. Harcanabilecek tu-
             HÜKÜMLER               tarın Cumhurba¸skanlı˘gı kararname-
                                    siyle a¸sılabilece˘gine dair bütçe kanu-
           B ˙ IR ˙ INC ˙ I BÖLÜM
            Mali Hükümler           nuna hüküm konulamaz.
                                      Carî yıl bütçesindeki ödenek artı-
      I. Bütçe                      ¸ sını öngören de˘gi¸siklik teklifleri ile
      A. Bütçe ve kesinhesap        carî ve izleyen yılların bütçelerine
      Madde 161 - Kamu idarelerinin ve  malî yük getiren tekliflerde, öngö-
    kamu iktisadî te¸sebbüsleri dı¸sındaki  rülen giderleri kar¸sılayabilecek malî
    kamu tüzel ki¸silerinin harcamaları yıl-  kaynak gösterilmesi zorunludur.
    lık bütçelerle yapılır.           Merkezî yönetim kesinhesap ka-
      Malî yıl ba¸slangıcı ile merkezi yöne-  nunu teklifi, ilgili oldu˘gu malî yılın
    tim bütçesinin hazırlanması, uygulan-  sonundan ba¸slayarak en geç altı ay
    ması ve kontrolü ile yatırımlar veya  sonra Cumhurba¸skanı tarafından Tür-
    90
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94