Page 658 - Müdafi ve Vekil İçin Temel Mevzuat TCK CMK CGİK
P. 658
Adli Görü¸sme Odaları Yön. 22- m.24
mesi üzerine koordinatör tarafından gili bilgi verilir ve bu formları dol-
bu Yönetmeli˘gin 19 uncu maddesi hü- durmaları te¸svik edilir. Geri bildiri-
kümlerine göre i¸slem yapılır. min sözlü yapılması veya ilgililerin
okuma-yazma bilmemesi halinde, uz-
Korunma ve deste˘ge ihtiyacı ol- man bu durumu belirterek formu ken-
du˘gu tespit edilen ki¸silerin yönlendi- disi de doldurabilir.
rilmesi (4) Geri bildirim formları her ay
MADDE 24 - (1) Dosya içeri˘giyle
Cumhuriyet ba¸ssavcılı˘gı tarafından
ilgili olsun ya da olmasın, herhangi ˙
de˘gerlendirilir. Iletilen sorunların çö-
bir adli i¸slem sırasında korunma ve
zümüne ili¸skin olarak uygulama ve
deste˘ge ihtiyacı oldu˘gu tespit edilen
i¸sleyi¸se dair yapılması gereken i¸slem-
ki¸silerin durumu uzman tarafından
ler ilgili birimlere iletilir.
ilgili mevzuat uyarınca yetkili merci-
lere yönlendirilmek üzere derhal ko- Uygulamada ya¸sanan sorunların
ordinatöre bildirilir. takibi ve raporlanması
MADDE 27 - (1) Koordinatör, uz-
Hukuk mahkemelerindeki i¸slemler
manların da görü¸sünü alarak adli gö-
ve di˘ger haller
rü¸sme odasının i¸sleyi¸sine ili¸skin ya-
MADDE 25 - (1) Hukuk mahke-
¸ sanan sorunları ve çözüm önerilerini
melerinde taraf veya tanık olarak yer
içeren raporu üç ayda bir Cumhuriyet
alan, bu Yönetmeli˘gin 15 inci mad-
ba¸ssavcılı˘gına sunar.
desi kapsamına girdi˘gi de˘gerlendiri-
(2) ˙ I¸sleyi¸se ili¸skin olarak ya¸sanan
len ki¸silere ili¸skin i¸slemler de ilgili
idari sorunların çözümü için Cumhu-
hâkimin uygun görmesiyle adli gö-
riyet ba¸ssavcılı˘gı tarafından gerekli
rü¸sme odasında gerçekle¸stirilebilir.
tedbirler alınır. Mahkeme a¸samasın-
daki i¸slemlere yönelik sorunlar ise
BE¸S ˙ INC ˙ I BÖLÜM
komisyonda de˘gerlendirilir. Uygun
Hizmet Kalitesi, Kurumlararası
görülen aralıklarla komisyon ba¸skanı
Koordinasyon ve Personel
ve Cumhuriyet ba¸ssavcısının da ka-
Kapasitesinin Güçlendirilmesi
tılımıyla ilgili personelle toplantılar
Hizmet kalitesinin sa˘glanması, iz- yapılarak ya¸sanan sorunların gideril-
lenmesi ve de˘gerlendirilmesi mesi ve hizmet kalitesinin artırılması
MADDE 26 - (1) Adli görü¸sme için atılacak adımlar de˘gerlendirilir.
odalarının i¸sleyi¸sine ili¸skin hizmet ka- Koordinatörce, Cumhuriyet ba¸ssavcı-
litesinin sa˘glanmasında hizmetten ya- lı˘gına sunulan raporlar de˘gerlendiril-
rarlanan ki¸siler ile personelin görü¸s- mek suretiyle olu¸sturulacak raporlar
lerini açıkça payla¸sabilece˘gi katılımcı altı ayda bir Ba¸skanlı˘ga iletilir.
bir yakla¸sım sergilenmesi esastır. (3) Ba¸skanlıkça adli görü¸sme odası-
(2) Görü¸sme yapılan ki¸silerin ve nın standartlara uygun bir ¸sekilde ku-
ailelerin geri bildirimlerini almak rulup i¸sletildi˘ginin kontrolü ve sorun-
amacıyla adli görü¸sme odasında ların yerinde tespit edilmesi amacıyla
istek-¸sikayet kutuları ile yeterli sa- uygun aralıklarla alan ziyaretleri dü-
yıda geri bildirim formu bulunduru- zenlenir.
lur. (4) Ba¸skanlıkça her yıl Kasım
(3) Adli i¸slem sonrasında uzman ayında, adli görü¸sme odasında sunu-
tarafından görü¸sme yapılan ki¸si ve lan hizmetlere ili¸skin olarak alınan
ailesine geri bildirim formlarıyla il- geri bildirimlerin de˘gerlendirilmesi,
659