Page 55 - - Diyarbakır Barosu Herkes İçin Adalet Projesi Sonuç Raporu
P. 55

C.  ÇOCUK        HAKLARI DANIŞMA VE UYGULAMA
                                       KooRDiNATönrüĞü





                Meglek  İçi Kapasite Güçlendirme  Toplantılan

                Çocuk  haklan  alannda   çalışan   avukatların  ulusal  ve uluslar  arası mevzuat  konulannda  me§leki
            donanrnı]aİünr   8içlendirmek  amaoyla  ve yetelde   Çocuk  Haklan  alanında  çal§malaİ  yürüten
            Kurum,  Kuruluş ve sTK'ların  bu alandaki ihtiyaçlarınr  karşılayabilmek  ve işbirliğini  arhrabilmek
            amaoyla  meslek  içi eğitim  s€minerleri  düzefılenniştiİ.  Bu eğitim  s€minerleri  ile  tönii  ü alukatlann
            yasal mevzuat,  mevzuat  değişiklikleri  v€  uy8ülama  konularında  daha  €tkin  bir  çalışma
            yürütmelerinin  ve etkili  bir hukuksal  destek sunmalan  amaçlanmlştır,

                Proje kaPsamnda  yapılacak  faaliyetler   Çocuk  Merkezi  üyelerinin  8öriiş   v€  ön€rileri  alınarak
            belirlenmiştir.  Pıoje  çalışmaları  Çocuk   Merkezi  toPlanhlannda  süİekil olarak  giindeme  almmışhr,
            Biiylelikte yap  acak tiim  çalışma]arda  Çocuk  Melkezi  ile birlikte  hareket  ediımiştil.  Meslek içi
            eğitim  s€minerleri  konulan  da bu yöntemle  belillenmiş   8önüllü  üyelerin  ihtiyaç  hissettikleri
            konulan  belirtmeleri  ile konular  tesPit edilmiştir.  Aynca son dönemlerde  mevzuatta  yaPılan
            değişiı:liklerde  bu s€mineİ  konulannın  b€lirlenmesine  yön veren  bir diğer etkendİ.


























                                        MeilIek  içi Eğitifr  loplanh;lndan  bi  8ö   ntü

                ToPlam  olaral dön meslek  içi eğitim  çalrşmasl   yaP ]nrş  v€  68  tönüllü  a!,ukaL  stajyer avukat ve
            yerelde  Çocuİ  Haklan  alanlında  çal§an  Kurum  Kuruluş  ve sTK temsilcisi  eğtim  almışhr.
            seminerl€r€   il dışından  14 yerelden  2 eğitmen  olmak  ijzere 16 eğitmen kahldl.  seminerlerde   tenel
            olarak TCK CMK,  Medeni Kanun,  Çocrk   Koİuma  Kanunu,  sosyal Hizmetlel  Çoct*  Esirteme
            Kanunu  Uluslar  ara§  arılaşma  v€  siileşmeleİ  ile ilgili  altematif  raPorlama  kont laIında eği6m
            verilmiştir.  Eğitim  çnİşmalarının  tiimü iki giirı sürmnştiir.

                ilk eğitim  çalışma  ülkemizdeki  Çocuk  Ceza Adalet  sistemine  ilişkin  diizerdemelenn  sürekli
            değişmesi,  bu alanda  eğitim  pıogramlarının  yaP ması ihtiyaonın  hissedilmesi  ve Baro  Çocuk
            haklan  merkezinden  8elen  taleP üzerine;  Pİoje koordinatörleİi  ile  Çocuk  Haklan  Danrşma ve
            Uygulama  Merkezi  Üyelerinin  çalışma   alantannda  yetkinliklerini  aİhnlabilmeleri  amaoyla  12-13


                                                                                                   45
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60