Page 55 - - Diyarbakır Barosu Herkes İçin Adalet Projesi Sonuç Raporu
P. 55
C. ÇOCUK HAKLARI DANIŞMA VE UYGULAMA
KooRDiNATönrüĞü
Meglek İçi Kapasite Güçlendirme Toplantılan
Çocuk haklan alannda çalışan avukatların ulusal ve uluslar arası mevzuat konulannda me§leki
donanrnı]aİünr 8içlendirmek amaoyla ve yetelde Çocuk Haklan alanında çal§malaİ yürüten
Kurum, Kuruluş ve sTK'ların bu alandaki ihtiyaçlarınr karşılayabilmek ve işbirliğini arhrabilmek
amaoyla meslek içi eğitim s€minerleri düzefılenniştiİ. Bu eğitim s€minerleri ile tönii ü alukatlann
yasal mevzuat, mevzuat değişiklikleri v€ uy8ülama konularında daha €tkin bir çalışma
yürütmelerinin ve etkili bir hukuksal destek sunmalan amaçlanmlştır,
Proje kaPsamnda yapılacak faaliyetler Çocuk Merkezi üyelerinin 8öriiş v€ ön€rileri alınarak
belirlenmiştir. Pıoje çalışmaları Çocuk Merkezi toPlanhlannda süİekil olarak giindeme almmışhr,
Biiylelikte yap acak tiim çalışma]arda Çocuk Melkezi ile birlikte hareket ediımiştil. Meslek içi
eğitim s€minerleri konulan da bu yöntemle belillenmiş 8önüllü üyelerin ihtiyaç hissettikleri
konulan belirtmeleri ile konular tesPit edilmiştir. Aynca son dönemlerde mevzuatta yaPılan
değişiı:liklerde bu s€mineİ konulannın b€lirlenmesine yön veren bir diğer etkendİ.
MeilIek içi Eğitifr loplanh;lndan bi 8ö ntü
ToPlam olaral dön meslek içi eğitim çalrşmasl yaP ]nrş v€ 68 tönüllü a!,ukaL stajyer avukat ve
yerelde Çocuİ Haklan alanlında çal§an Kurum Kuruluş ve sTK temsilcisi eğtim almışhr.
seminerl€r€ il dışından 14 yerelden 2 eğitmen olmak ijzere 16 eğitmen kahldl. seminerlerde tenel
olarak TCK CMK, Medeni Kanun, Çocrk Koİuma Kanunu, sosyal Hizmetlel Çoct* Esirteme
Kanunu Uluslar ara§ arılaşma v€ siileşmeleİ ile ilgili altematif raPorlama kont laIında eği6m
verilmiştir. Eğitim çnİşmalarının tiimü iki giirı sürmnştiir.
ilk eğitim çalışma ülkemizdeki Çocuk Ceza Adalet sistemine ilişkin diizerdemelenn sürekli
değişmesi, bu alanda eğitim pıogramlarının yaP ması ihtiyaonın hissedilmesi ve Baro Çocuk
haklan merkezinden 8elen taleP üzerine; Pİoje koordinatörleİi ile Çocuk Haklan Danrşma ve
Uygulama Merkezi Üyelerinin çalışma alantannda yetkinliklerini aİhnlabilmeleri amaoyla 12-13
45

