Page 19 - Uygulayıcılar İçin Mağdur Çocuklara Hukuki Destek El Kitabı
P. 19

Çocuk  İhmal  ue İstismarı

                                                   ş+j=EE=_=lrylcE
       şF=*İEtİıEEtsflİEL*:gı_                        &_ - ıı-s#*.EE          --
       _---,F-=-=E_f
                                                                  r  r-   =-_p,




           o. ixinciı isrisuen  NtDiR  ?


           İtımal  ve istismar  mağduru  çocuğun  tanr konulmasr  sürecinde  ve
       sonrasında  trp, hukuk,  sosyal  hizmetler  ve polisteki  aşamalarda; sistemdeki
       sorunlar,  bilgi eksikliğ  ya da yeterli duyarlılığn oluşmaması  nedeniyle
       istismar  kadar ağr biçimde  zarar görmesi  ikincil  istismardrr.  Sistemdeki

        Sorunlar  :
           TIP ALANINDA:
           ı  Hekim ve diğer sağık  çalışanlan çocuk  istisman konusunda  yeterli
               bilgi  ve donanıma  sahip olmaması,
           ı   Yoğun  hasta  yüküı
           ı   Doktorlar  işin fiziksel bonıtu ile ilgileniyor  olması  §araların
               iyileştirilmesi,  tıbbi ve cerrahi tedavi)
           ı   Hastaneye  başvurduğunda  öykiı  ve muayenelerin  tekrarlanmasr
               gerekmesi
           ı  Hekimler  hukuksal  süreç  konusunda  bilgisiz  olması
           ı  Adli kanıt  toplama  ve rapor  yazma konusunda  eksiklikler  olması

           SOSYAL  HİZMETLER  ALANINDA
           ı   Eleman ve kaynak  sıkrntısı
           ,ı   Yoğun  iş yülrı-ı

           ı  Koruma  karannrn  çıkması  gecikmesi
           ı   Koru5rucu/  önleyici sosyal  hizr:rtet  kuruluşlan  konusunda  yetersizlik
            ı  Koruyucu  aile sisteminin  iyi gelişmemiş  olması
            ı  Kurum bakımının  çocuk  ruh sağığ üzerine olumsuz  etkileri

           PoLİS:
            ı  polislerin   çoğunun  çocuk  gelişimi  ve  sağlığ  konusunda  bilgiıi
               olmamalan,  çocukla  görüşme  teknikleri  üzerine özel bir eğtim almamıŞ
               olmalan
            ı  Aile ya da  çocuk  karakola  şikayet  için başvurduğunda  polis geleneksel
               değer yargılanyla  yönlendirme  yapabilmesi

                                                                                ll
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24