Page 73 - Diyarbakır Barosu Herkes İçin Adalet Projesi Ara Rapor 1 Şubat 2004-1 Şubat 2005
P. 73

kuruluşlarlnln  ve l] genelinde  ise Dıcle Universitesinin  Ve sosyal Hizmetler  Çocuk  Esirgeme
            Kurumunun  buna benzer  nitelikte  yapllrnlş  anketlerin olmasl  Ve bu anketlerin  güVenilir
            olmasl  itibariyle  pıo]e  kapsamlnda  öngörü en anket     çallşma  arlnln  yapllmamasl
            kararlaştnlmlşt  r
              Proje  kapsamünda  5oo   çocuğa  hUkukiyardlm  Venlm6si  öngörülürken,  mağdur  Çocuklann
           başvuru  sayüsl  l0 ile slnlrll ka{mlştr.  Toplumsal  baskl  ile karŞılaşma  riski, yine  bdlgenın  sosyal
           Ve d]nsel yapls]nln  başVurula.in  önünde  en büyük  engel  olduğu  düşünülmektedir.  Bu
           nedenle  koordinatorlÜğümüz  ozellık]e  mağdur    çocuklara  ulaşmak  amaclya  ''Eğitici
           Kurumlar  Ve Eğitmen  er Aracllğlyla   Çocuklara  Ulaşma'  yolunu  seçmiştir.  Bir sonraki  dönem
           için "ilköğretim  okullaflnda  Çocuk  Haklan''  çallşmaslnl  hazlrlayan  koordinatorlüğümüz;
           projenün  etkill tanıtlmlnl  yaparak  çocuklar  çin  gereki güVen  ortamlnl  sağlama  yolunu
           seçecek  Ve öğretmealer  araclilğlyla  mağdur  duruma  dÜşen  çocuklara  Ulaşma  yolunu
           kullanacaktlr.Yine  cMuK'daki  zorunlu  müdafilik  gereği  tüm  çocuklara  zorunlu  mrdafi
           atandlğrndan  çocuklar  üle ilğilisorunlann  büyLjk bir klsrnlbu   çerçevede  çö2ümlenmiŞtir
              Filrn  çekımleri  esnas]nda  tanlklk yapan  sokakta  Çallşaa çocuklann,  kamera  karşlslnda
           çekingenlik   gösterdikleri  Ve bu nedenle konuşmakta  güç]ük  çektikleri   gözlenmiŞtrr.  Bu
           sorunu  aşmak  iç n sosyal  Hizmet  uzmanlarlndan  yardlm  a]lnmüştir,
              Mill] Eğitinr Bakanhğl  Diyarbaklr i  Müdürü ile  ,'Mağdur  cocuklara  Hukukı  Yardlm
           Prosedürünün  Aniatllmasl  için Rehber  Ogretmenlere  semlner'' konusUnoa yaplıan
           goruşmede  müdür  taraflndan  eğitimlerln  yapllabileceği  beJirtilmiş,  yasal yollardan
           kendilerine  başVuau yaplimaslnl  ıstemiştir.  Diyarbakür  Barosu aracllığlyla  yapllan  resmi
           başVuruya  ilglı k!rumdan  hiçbir  yanlt  Ve.]lmemiştir.  Bunun üzerine  koordinatörlüğümü2
           eğitım sendıkalan  araclilğryla, sendıkalara  bağ l rehber  öğretmen]ere  ulaşarak  adl  qeÇen
           eğ timleri  pro]e  morkezinde  Vermişt]r.

              Yapllacak  faaliyetler  için proje  melninde  belirlenen  gonüllü  saylsna  ulaşllamaynca,
           Diyarbakr  Barosu  staj Eğitim  Merkezinde  stajyer avukat|ara  yönelik  bİ bilgilenc'irme  Ve
           tanltım  toplantısl  yapllmlş,  bu toplantl  sonucunda  projede  gorev  almak isteyen  gönüllüler
           tespit  edılmlştr,

              Projenin  i|k  yılünda  üretilen  matoryallerln  li§esi

              1 Fülm

             2. HaklarJmız  broşürü
              DAN|ŞMA KURULU

             ProJede  4 k  şıden  oluşan  danüşma  kurulu  tüm  çallŞma  gruplanna  danışmanllk  desteği
           sunmasl  Öngörülmüştür-  Ancak  geçmş  br  yllllk    Çallşma süres  boyunca      çocuk
           koordünatörlüğünün,  doğrudan  konunun  uzmanlarl  ile  Çallşmanln  daha  yaranl  olacağl
           duşÜnülmektedir,  Bu nedenle  sorunun  bLıyükiÜğü  Ve karmaşlklığ|,  özel bir uzmanhk
          desteğlne  ihtiyaÇ  duyulmasl  karşlgnda,  Çocuk  Koordinatorlüğünün  yürüttuğu  Ve yurutmeyl
          planladlğl   ça]lşanalara  destek  sunmak  amacr  iie iki kişiden  oiuşan  blr konu  uzmanl  danlşma
          kurulunun  desteğine  ihtiyaç  duyulmaktadlr.  Bu nedenle sadece  çocuk  koordınatörlüğüne
          uzmanllk  desteği  sağlamak  amacryia  ayrl  bir danlşma  kurulu  oluŞturulacaktlr.
              ALAN  ARAŞT|RMALAR|

             Koordinatörlüğdmü2  proje  metnindo  ongörülen  alan araştlrmasl   şekhndekl  bir anket
          Çallşmaslnl  yapmay,  daha  önce  bu alanda  çeşitli  STK'lar  taraflndan  yapllan  ÇalıŞmalar


                                                                                               63
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78