Page 66 - Diyarbakır Barosu Herkes İçin Adalet Projesi Ara Rapor 1 Şubat 2004-1 Şubat 2005
P. 66
Baş atllacak eğitim programünda çalüŞma usulLinü belırleyeblmek, karşllaşllabilecek
sorunlarl önceden tespit edeb]lmek Ve bu çalıŞma Vesilesi le ]lk öğretimde görev yapar
öğretmenlerle işbirliğini geliştirebilrnek amaclyla çalrşman n ilk adlml olarak Türkiye Tar l-
Vakflnln "Ders Kitaplarlnda lnsan Haklan Pro]esi' oiyarbak. ili çalışmalaina kat lm sağ]anmı§
Ve bu p.oje kapsamün(la ilimizde yürütülecek çallşmalan takip etmek üzere olı.]şturular
iz]eme komisyonunda yer ahnmlştlr Ayrlca 8 Mayls 2004, 17 Ekim 2004 tarihlennde Taır
Vakfl ter.silcileri Ve projeye destek Veren yerel sTK temsilcileri ile birlikte düzenlenen izlem€
top ant ara katlllm sağlanmlŞtır.
ilköğretim okullannda çocuk haka. eğltimi Verecek eğitmen grubunun okı]lard:
çocuklarla rahat iletişim kurabilmeleri amaclyla, 18 Eylül 2oo4 tarihande Merkez üyelerin€
yönelik "lletişlm Ve Çocuk" semlneri düzen]enmüştır seminer EXE EYES kurulıJşunda görevl
Psikolog Kadlr Akbulut taraflndan verilmişt r. (Kadir Akbulut Eğit]m sen' in yuırütmüş olduğ!
bir çallşama nedeniyle ilimize gelmiş ancak programü iptal ed]hnce Merkez tjyelerine yönelil,.
hazlrlanan bı.,] çallşmaya katülmüşt r.)
Eğitimln yapllacağl okullara ilişkin gerekli l2ünler n allnabilmesi, eğitimlerin yapllacağ
okullarln seçimi Ve eğitim i9eriklerin belirlenmesı amaclyla ilgili birim olan Mllh Eğitrrr
Bakanllğlna bağll il Milli Eğitim Müdur yardlmcls Mehmet Yeşiltaş i|e o1.12.2oo4 la. hinde
görüşülmuş Ve eğitimlerin başlahlabilmesi çin gerekli zinler ahnmlştlr.
Eğrtirn çahşma]annln yürütüleceği okullarn rehber öğretmenleriyle birlikte Dyarbakı
Barosu Eğitim Merkezinde 11.12.2oa4 tarhnde bir toplanh düzenlenmiştir. Top arrtly€.
rehber oğretmenlerden Mustafa Aık, Azime ÜnILj, Nazan Yerçi, Ahmet Tarhan, Ceyd.,
Burak, osman Tekin, Ayşegul Mete, Hülya Mert kat mışlard r Bu top]antda gerek Herkes,
]çin Adalet Projesi gerekse lköğretim okullan.da Çocuk hak an eğ tim Ça]lşmas genel hatlar
Ve hedeferi anlatl]mlş; öğretmenLerden ayrlca görev yaptlklan okullarda tespıt ettkleri V€,
Çocukann mağduriyeterine neden olan Vakkaarln proje koordünatör]erine aktanlmasl taletr,
edilmüştlr. Burada özelLikle değinllmesi gereken husus, mağdur Çocuklara ilişkin başVurulann
doğrudan bu çocuklar taraflndan değil de genelüikle "öğretmenleri araclllğıyla başVurular r
Vapllmasl' şeklınde gerçekleşmesid r. Bu durum çocuklarda aie dlş en etkili bağln öğre.c
ogretmen liŞkisl olffrasündan kaynak anmakiadlr. Koordinatörlüğümüze; çalŞmaarlr
baŞladlğl 1 Şubat 2oo4 tarihinden bu yana gelen 10 mağdur çocuk baŞvurusunun 5'ü
çocuklann öğretmenleri arac hğl/Vastas /talebi şekllde gerÇekleşm ştir. (Detayll açlklamalar
hukuki yardlm başllğl altlnda görülebilir) Bu da topumda özellikle utanma, hor gorülme
aŞağl]anma turü sosyal bask lardan korkan mağdur çocuklar ve allelerinin tespit edilmes
konusunda öğretmenlerle özellikle işbiriğ yaplmasl gerektlğin gösterm şlir iIkoqretlrr
okularnda okuyan çocukarln yaşlarnn küÇrk olmasl, kendilerine yönelen herhang bil
hukuk dlşl eyleme karşl koyma kabil yetlerinden mahrum olmalarl, fiz ksel gelişimler n
tamamlavamadrklan iÇin aktf bir d renç sergi eyememelerl özellik]e mağdL]r bırakllmaların
kolaylaştrmakiadlr Belirtilen çallşma ayn zamanda öğretmenlerin mağdur Çocuklaı
konusunda duyarllLlklarlnün artması sağlanacak, Verilecek eğitlmlerle rnağduru çocuk olan biı
durr-]mla karşllaŞmala.r halünde ne yapma]an gerektiği konusunda da bllgllendİi]meler
sağlanacaktır
U uslararag At Örgütunün(Affrnesty lnternational) hazr amış oduğu "REAP' (lmam]ar.ü
Ve Öğretmenlere lnsan Hakarl Eğitimi) projesinde koordinatörlerden AV Roşan Hüy.ı
KARAKOÇ oğretmenlere Verilecek "insan haklan" eğilimini Ljstlene.ek pro]enin ilimizd€
sürdürülecek çaİşmala.lnl ylrrütecek eğitlm grubunda yer almlştır. Bu amaçlz,
Koordinatörlenmizden AV. RoŞan Hr]lya KARAKOÇ Af Ö.gütüJnun 30-31 Ekim Ve 1 Kaslrr
tarihleri a.aslnda zm]r'de dlizenlemiş olduğu 'REAP Pro]esl Eğit]mcinin Eğit mi serninerin€,
5a

